اخبار ضدونقیض از تصمیم آمریکا برای خروج از کویت
کد خبر: 3870289
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

اخبار ضدونقیض از تصمیم آمریکا برای خروج از کویت

کانون خبرنگاران نبأ ــ‌ در حالی که رسانه‌ها به نقل از وزیر دفاع کویت از تصمیم آمریکا برای خروج از پایگاه عریفجان کویت خبر دادند، دقایقی بعد دولت کویت مدعی شد این خبر درست نیست و حساب خبرگزاری در توئیتر هک شده است.

آمریکا پایگاه عریفجان در کویت را تخلیه می‌کند

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ رسانه‌های متعدد مثل شبکه خبری الجزیره امروز گزارش کردند، وزیر دفاع کویت از تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیروهایش از پایگاه عریفجان در شهر کویت خبر داده است.

پایگاه خبری روسیا الیوم هم گزارش کرد، وزیر دفاع کویت گفته «ما نامه‌ای رسمی از فرمانده کمپ عریفجان (یک پایگاهی متعلق به نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا در کویت) دریافت کردیم که اعلام کرده که طی سه روز همه نیروهای آمریکایی خارج می‌شوند».

دقایقی از انتشار این خبر نگذشته بود که خبرگزاری کویت در توئیترش مدعی شد که حسابش هک شده است. خبرگزاری رسمی کویت(کونا) نوشت: آنچه درباره سخنان منسوب به وزیر دفاع درباره خروج نیروهای آمریکایی از کویت منتشر شده، اصلا صحت ندارد.

برخی ناظران سیاسی این اقدام کویت را تردید برانگیز توصیف می‌کنند چرا که دو روز پیش نیز بغداد از نامه وزارت دفاع آمریکا خبر داد که واشنگتن قصد آغاز خروج برخی از نیروها در عراق را آغاز کند اما ساعتی بعد وزیر دفاع آمریکا به این بهانه که نامه این وزارت بدون امضا بوده و رسمی نیست، گفت: نامه فاقد اعتبار بوده و آمریکا قصد خروج از عراق را ندارد.

کمپ عریفجان(Camp Arifjan) پایگاهی متعلق به نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا در شهر کویت  است.

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا، گارد ساحلی ایالات متحده آمریکا و تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا در فعالیت‌های خود در خاومیانه زیر نظر ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا از این پایگاه بهره‌ می‌برند.

انتهای پیام
captcha