مردم زمینه انتخاب نمایندگان شایسته را فراهم کنند
کد خبر: 3863757
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱

مردم زمینه انتخاب نمایندگان شایسته را فراهم کنند

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه نشستن افراد غیر اصلح بر کرسی‌های مجلس مانعی برای تحقق آرمان‌های نظام است، گفت: مردم وظیفه دارند علاوه بر مشارکت گسترده در انتخابات زمینه انتخاب افراد شایسته را فراهم کنند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد طیبی، امام جمعه موقت رشت امروز، 22 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به فرارسیدن ایام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مردم وظیفه دارند علاوه بر مشارکت گسترده در انتخابات زمینه انتخاب افراد شایسته را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه نشستن افراد غیر اصلح بر کرسی‌های مجلس مانعی برای تحقق آرمان‌های نظام است، افزود: برخی از افراد بدون داشتن صلاحیت و شایستگی تنها به دنبال کسب قدرت سیاسی هستند و هرگز به مردم خدمت نخواهند کرد.

امام جمعه موقت رشت قدرت‌طلبی و برتری‌جویی و ریاست‌خواهی را زمینه‌ساز فساد دانست و تصریح کرد: کسانی که امروز مسئولیت دارند باید فردای قیامت پاسخگوی عملکرد خود در برابر مردم باشند و لذا کسانی که شایستگی این مسئولیت‌ها را ندارند آخرت خود را تباه نکنند.

طیبی در ادامه به نقش موثر حوزه و دانشگاه در تولید محتوای ایرانی و اسلامی اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ انقلاب حوزه و دانشگاه در کنار هم به تحقق آرمان‌های نظام کمک کرده‌اند، اما هنوز از وحدت فاصله دارند لذا بزرگان حوزه و دانشگاه وحدت این دو نهاد علمی و فکری را تسریع ببخشند.

وی اینستکس را همان نظریه «هویج و چماق» دانست و عنوان کرد: فرانسه به نمایندگی از آمریکا ما را با «مکانیزم ماشه» تهدید می‌کند تا قراردادهای ننگین را قبول کنیم.

این کارشناس دینی از دولتمردان خواست به دشمن امتیاز ندهند و شرط و شروط آنان را قبول نکنند و متذکر شد: اروپا به دنبال اجرای «FATF» در ایران است تا مانع از پیشرفت فعالیت‌های هسته‌ای ایران شود.

طیبی با اشاره به وخامت وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی، اضافه کرد: سازمان‌های مدعی حقوق بشر همچنان سکوت کرده و هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت این روحانی مبارز نمی‌کنند.

وی بازگشت دانشمند ایرانی در بند آمریکا به کشور را اقدامی ارزشمند از سوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد:‌ وزارت امور خارجه ایران باید برای آزادی مبارزان مسلمان در جای جای دنیا تلاش کنند.

امام جمعه موقت رشت در پایان به سبقه تاریخی و فرهنگی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: مردم گیلان دارای فرهنگ غنی و تمدن افتخارآمیز هستند و لذا نباید به بهانه تولید فیلم و سریال این تاریخ پرافتخار را دستخوش تحریف قرار داد. متاسفانه سریال «وارش» خلاف فرهنگ گیلان است و از صدا و سیمای مرکز استان می‌خواخیم صدای اعتراض‌های مردمی را به گوش مسئولان رسانه ملی برساند.

انتهای پیام
captcha