ذخایر خونی در تهران کافی نیست/ توقف اخذ پلاسما از مردم
کد خبر: 3861187
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
طباطبایی به ایکنا گفت:

ذخایر خونی در تهران کافی نیست/ توقف اخذ پلاسما از مردم

گروه سلامت ــ مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به مراجعه روزانه هزار و 500 نفر برای اهدای خون در پی فراخوان اخیر این سازمان، گفت: علی‌رغم استقبال مردم ذخایر خونی این سازمان در تهران هنوز به اندازه لازم نرسیده است.

ذخایر خونی در تهران کفایت لازم را ندارد/ توقف اخذ پلاسما از مردمسید مرتضی طباطبایی، مدیرعامل انتفال خون استان تهران، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه علی‌رغم فراخوان سازمان انتقال خون طی دو هفته اخیر هنوز ذخایر خونی این سازمان در تهران به اندازه لازم نرسیده است، اظهار کرد: اگر چه فراخوان‌های این سازمان با استقبال زیادی از سوی مردم مواجه شد به گونه‌ای که روزانه هزار و ۳۰۰ تا هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند، اما هنوز نتوانستیم ذخایر خون استان تهران را به کفایت برسانیم.

وی افزود: امیدواریم تا پایان هفته جاری این ذخایر کامل شوند، در غیر این صورت طی هفته آینده فراخوان جدیدی را اعلام می‌کنیم.

طباطبایی یادآور شد: عمده کمبود‌های ما در گروه‌های خونی منفی و دو گروه AB و A+ است و از اهداکنندگان دارای این گروه‌های خونی درخواست می‌کنیم به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به کمبود ذخایر خونی اخذ پلاسمافرزیس را از مردم متوقف کرده و فقط پلاکت از طریق روش پلاکت فرزیس و خون از مردم دریافت می‌شود.
انتهای پیام
captcha