لزوم مراجعه مردم برای پوشش اجباری بیمه سلامت
کد خبر: 3860898
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
موهبتی بیان کرد:

لزوم مراجعه مردم برای پوشش اجباری بیمه سلامت

گروه سلامت ــ مدیر عامل بیمه سلامت با تأکید بر لزوم توجه مردم به بیمه خود از آنان درخواست کرد برای پوشش اجباری بیمه به نمایندگی‌ها و دفاتر این سازمان مراجعه کنند.

لزوم مراجعه مردم برای پوشش اجباری بیمه سلامتبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ طاهر موهبتى، رئیس سازمان بیمه سلامت، در نشست خبری این سازمان که امروز ۱۰ آذرماه، در محل این سازمان برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی ایجاد پایگاه بیمه‌شدگان برخط، اظهار کرد: امسال بودجه مورد نیاز براى این منظور در نظر گرفته شد. این پایگاه از نظر تجهیزات و سامانه‌ها تجهیز شده و تا دی‌ماه سال جاری، راه‌اندازی می‌شود.

وى ادامه داد: در حال حاضر پایگاه‌هاى جمعیتى بیمه‌شدگان متفاوت است و اطلاعات بیمه‌شدگان متمرکز نیست، به همین دلیل با راه‌اندازی این پایگاه‌ها، استحقاق سنجی خدمات نیز از این پایگاه انجام مى‌شود. همچنین با راه‌اندازى این پایگاه، هم‌پوشانى بیمه‌ها به حداقل مى‌رسد.

موهبتى با اشاره به نبود حساب انفرادى به نام بیمه‌شدگان، گفت: با راه‌اندازى پایگاه برخط بیمه‌شدگان، میزان هزینه کرد بیمه براى افراد منحصر به فرد، ثبت و مشخص مى‌شود.

پرداخت بدهی بیمه به داروخانه‌ها
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: با وجود مشکلات اقتصادى، در تداوم پرداختى‌هاى منظم، توانستیم حدود هزار میلیارد تومان از هرینه‌هاى سال ٩٨ را پرداخت کنیم و بخش اندکى نیز تا اواسط هفته آینده پرداخت مى‌شود. البته بدهى سازمان بیمه سلامت در سال ٩٧ به طور میانگین حدود ٢.٥ ماه به داروخانه‌ها و ٣.٥ ماه به بخش دولتى و خصوصى باقى مانده است. وضعیت سازمان بیمه سلامت در پرداختى‌ها نسبت به گذشته به مراتب بهتر است.

مردم براى پوشش اجبارى بیمه سلامت مراجعه کنند
موهبتی با اشاره به قطعی اینترنت طی روز‌های گذشته و تأثیر آن بر ثبت نام افراد برای بیمه اجباری، گفت: علی‌رغم این موضوع پوشش اجبارى بیمه سلامت به خوبى در حال پیشرفت است؛ البته از مردم می‌خواهیم که از این فرصت استفاده کنند. وزارت رفاه در ١٤ آذرماه، اولین پاسخ استعلام‌ها را اعلام مى‌کند.
 
موهبتی با بیان اینکه تا کنون ۴۷۸ هزار نفر در سامانه بیمه سلامت، تقاضای ارزیابی وسع کرده‌اند تا کل یا بخشی از حق بیمه آن‌ها توسط دولت پرداخت شود، گفت: بر همین اساس اولین اعلام اطلاعات از سوی وزارت رفاه در خصوص نتیجه آزمون ارزیابی وسع طبق قانون و پس از فرصت یک ماهه، ۱۴ آذرماه، به دست ما می‌رسد.

وى یادآور شد: مردم همانگونه که به بیمه خودروی خود اهمیت می‌دهند باید به بیمه درمانى خود اهمیت داده و براى پوشش بیمه‌اى خود به مراکز بیمه مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در رابطه با بودجه سال آینده این سازمان، گفت: این بودجه در حال تعیین تکلیف است و امیدواریم توجه ویژه‌اى به سازمان بیمه سلامت شود، چرا که با اضافه شدن بیمه شدگان جدید، به توجه ویژ‌اى در زمینه بودجه نیاز داریم. از آخرین حوزه‌ای که باید انتظار داشت کنترل هزینه شود، حوزه سلامت است. سال گذشته هشت درصد کاهش هزینه داشتیم و واقعیت این است که دیگر جایى براى کنترل و منطقى‌سازى هزینه وجود ندارد. البته با اجراى نسخه الکترونیکى و رسیدگى الکترونیکى به اسناد بسترى مى‌توان تا حدى منابع را مدیریت کرد.
انتهای پیام
captcha