نیاز فوری به فرآورده‌های خونی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3859584
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱

نیاز فوری به فرآورده‌های خونی در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به برودت هوا و کاهش مراجعات به پایگاه‌های انتقال خون، ذخایر خونی استان کاهش یافته است.

نیاز فوری به فراورده‌های خونی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، وحید مثمر، مدیرکل انتقال خون استان، عصر روز گذشته، چهارم آذرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیازمند همراهی و مراجعه مردم برای تأمین نیاز خونی استان هستیم، گفت: به تمامی گروه‌های خونی، به‌ویژه گروه‌های خونی منفی نیاز مبرم داریم.

وی افزود: به‌طور متوسط روزانه بین 300 تا 400 واحد خون، باید خونگیری شود تا نیاز مراکز درمانی استان به خون تأمین و بانک خون استان تقویت شود.

مثمر با اشاره به اینکه استان قطب درمانی شمال غرب کشور محسوب می‌شود، اضافه کرد: بیماران قلبی، بیماران سرطانی و بیماران خاص و مصدومان سوانح رانندگی، بیشترین مصرف‌کنندگان خون و فرآورده‌های خونی هستند تا جایی که در جراحی قلب برای هر شخص 10 واحد گلبول قرمز یا پلاسما مورد نیاز است.

به گفته وی‌، هم‌اکنون 2 مرکز در تبریز و دو پایگاه در شهرهای مراغه و میانه در ساعات اداری آماده پذیرش اهدا‌کنندگان خون هستند و گروه‌های سیار نیز با هماهنگی قبلی اقدام به خونگیری می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌شرقی گفت: داشتن خواب و استراحت کافی، خوردن غذای کافی، داشتن سن 18 تا 60 سال و وزن بالای 50 کیلیوگرم از شرایط اولیه اهدای خون است.

انتهای پیام
captcha