توجه ویژه انقلاب اسلامی به امر تالیف، چاپ و نشر کتاب
کد خبر: 3857714
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

توجه ویژه انقلاب اسلامی به امر تالیف، چاپ و نشر کتاب

گروه فرهنگی - استاندار گیلان با بیان اینکه در طول چهل سال گذشته توجه ویژه ای به امر تالیف، چاپ و نشر کتاب شده است، خاطرنشان کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی جزو کشورهای دارای شاخص های مناسب در امر کتاب و کتابخوانی هستیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، ارسلان زارع، استاندار گیلان امروز، 26 آبان‌ماه در آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان، ضمن قدردانی از برگزاری این رویداد فرهنگی بزرگ در استان، اظهار کرد: علم و ادب و هنر یکی از نمادهای همیشه دوست داشتنی استان گیلان است.

وی با بیان اینکه گیلان سبقه درخشانی در عرصه های علمی و فرهنگی و ادبی و هنری دارد، تصریح کرد: بدیهی است این جایگاه بالنده نتیجه ارتباط مستمر و مداوم مردمان گیلان با کتاب و کتابخوانی است.

استاندار گیلان علم و اندیشه را مهمترین رکن فرهنگ و تمدن بشری دانست و افزود: علم و اندیشه عامل توسعه یافتگی هر جامعه ای از گذشته تاکنون بوده و در آینده نیز چنین خواهد بود. در این میان میراث مکتوب همواره نشان دهنده فرهنگ و تمدن ملت ها بوده و کشور ایران و استان گیلان در این زمینه داشته های گرانقدری دارد.

زارع ادامه داد: همه دانشمندان و اندیشمندان اعتقاد دارند که فرهنگ به عنوان یک فرایند مستمر از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و در این فرایند سیر تکوین و تعالی و شکوفایی را طی می کند لذا یکی از مهمترین ابزارهای موثر در انتقال افکار و اندیشه ها کتاب است و ایرانیان از جمله جوامع با فرهنگ و تمدنی بودند که کتابت را به اشکال مختلف و بدیع استفاده کردند و اندیشه های خود را به نحو شایسته انتقال دادند.

وی راز ماندگاری فرهنگ های اصیل و غنی را انتقال سینه به سینه و نسل به نسل آنان دانست و عنوان کرد: کتاب نقش ویژه و اثرگذاری در انتقال اندیشه و فرهنگ و علم و ادب و هنر یک ملت دارد و لذا این مهم در پیشینه تاریخی کشور ما همواره مد نظر بوده و گرایش به کتاب و کتابت وجود داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طول چهل سال گذشته توجه ویژه ای به امر تالیف، چاپ و نشر کتاب شده است، خاطرنشان کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی جزو کشورهای دارای شاخص های مناسب در امر کتاب و کتابخوانی هستیم. نویسندگان و ناشران گیلانی نیز نقش قابل توجهی در تولیدات فرهنگی داشته و دارند و برخی از انتشارات گیلان در سطح کشور مطرح هستند.

وی برگزاری شش دوره متوالی نمایشگاه کتاب گیلان را نشان دهنده اهتمام متولیان فرهنگی و هنری استان دانست و گفت: اگر می خواهیم شاخص های توسعه یافتگی کشورمان را ارتقا ببخشیم باید در عرصه دانایی محوری گام برداریم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: متولیان فرهنگی وظیفه دارند نسل جوان و نوجوان را با کتاب و کتابخوانی پیوند دهند تا بتوانیم شاهد ارتقای شاخص های مطالعه از جمله سرانه کتابخوانی باشیم.

انتهای پیام
captcha