ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دغدغه رهبری است
کد خبر: 3857325
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دغدغه رهبری است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه رشت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را دغدغه مقام معظم رهبری دانست و گفت: ارتباط یک جامعه با کتاب می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت و تمدن‌سازی آن جامعه شود.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ امام جمعه رشت امروز،‌ 24 آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: کتاب عامل نشاط علمی و فرهنگی است، اما متاسفانه مطالعه و کتابخوانی در جامعه به پنج درصد رسیده که نشان‌دهنده غربت این امر فرهنگی است.

وی فاصله مردم از کتاب و کتابخوانی را یکی از مهمترین دلایل رونق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دانست و افزود: ایرانیان همواره در طول تاریخ سرآمد فرهنگ کتاب و کتابخوانی بوده‌اند و امروز نیز برای پیشرو بودن نیازمند بازگشت به کتاب و مطالعه هستیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را دغدغه مقام معظم رهبری دانست و گفت: ارتباط یک جامعه با کتاب می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت و تمدن‌سازی آن جامعه شود، اما اگر از کتاب فاصله بگیریم در دام رسانه‌های معاند گرفتار می‌شویم که هدفی جز نابودی بشریت ندارند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه استان گیلان دارای ظرفیت‌های طبیعی خدادای است، بیان کرد:‌ این استان با پدیده زمین‌خواری از نوع دشت‌خواری و کوه‌خواری و ساحل‌خواری و طبیعت‌خواری مواجه است؛ در حالی که جوانان برای کارآفرینی و خوداشتغالی با کمبود زمین رو به رو هستند.

وی از مسئولان خواست مبارزه با زمین‌خواران را جدی بگیرند و یادآور شد: مسئولان باید نسبت به امر رونق تولید به‌عنوان دستورالعمل مقام معظم رهبری اهتمام داشته باشند و کاغذبازی‌های اداری را کم کنند تا تولیدکنندگان و کارآفرینان رغبت بیشتری پیدا کنند.

آیت‌الله فلاحتی رویکرد جدید دستگاه قضا در برخورد قاطع با مفسدان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برخورد با دانه‌درشت‌ها امید را به دل مردم بازگردانده است؛ لذا امیدواریم برخورد با مفسدان اقتصادی بدون در نظر گرفتن روابط آنان همچنان با قدرت ادامه پیدا کند.

وی از بازپس‌گیری 49 هزار میلیارد تومان از مفسدان اقتصادی و برگشت سرمایه بیت‌المال خبر داد و متذکر شد: همچنین با جدیت قوه قضائیه 178 هزار هکتار از اراضی ملی تصرف شده، در اختیار منابع طبیعی قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، از مردم خواست نمایندگان در تراز نظام جمهوری اسلامی انتخاب کنند و گفت: یک نماینده در تراز انقلاب باید اطاعت محض از ولایت داشته باشد، اندیشه سیاسی اسلام ناب و انقلاب اسلامی را دنبال کند و نسبت به خط امام و رهبری متعهد باشد.

وی میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت را فرصت اتحاد و انسجام بیشتر امت اسلام دانست و بیان کرد:‌ امروز انقلاب اسلامی ادامه‌دهنده راه بعثت نورانی پیامبر(ص) است و هدایت جامعه بشری را مد نظر قرار داده است.

انتهای پیام
captcha