ضرورت پیگیری جدی فریضه امر به معروف و نهی از منکر توسط ائمه جمعه
کد خبر: 3855361
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰

ضرورت پیگیری جدی فریضه امر به معروف و نهی از منکر توسط ائمه جمعه

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر جدی گرفتن امر به معروف و نهی از منکر توسط ائمه جمعه، گفت: ائمه جمعه رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌ها محسوب می‌شوند و باید این فریضه الهی را پیگیری کنند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان عصر امروز، 16 آبان ماه در گردهمایی فرهنگی بصیرتی ائمه جمعه استان که در مجتمع اردویی - آموزشی سردار جنگل لنگرود برگزار شد، اظهار کرد: ائمه جمعه پدر معنوی جامعه محسوب می‌شوند و باید ضعف‌ها را با ظرافت بیان کنند.

وی به برگزاری انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پایان سال‌جاری اشاره کرد و افزود: ائمه جمعه شاخصه‌های نماینده متعهد، پای کار و انقلابی را برای مردم بیان کنند تا جامعه با این شاخصه‌ها بتواند نماینده خود را انتخاب کند.

امام جمعه رشت با تاکید بر جدی گرفتن امر به معروف و نهی از منکر توسط ائمه جمعه، گفت: ائمه جمعه رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌ها محسوب می‌شوند و باید این فریضه الهی را پیگیری کنند.

آیت‌الله فلاحتی، شورای فرهنگ عمومی را از موضوع های مهم دانست که به ریاست ائمه جمعه در شهرستان‌ها برگزار می‌شود، تصریح کرد: راهکارهای رفع ناهنجاری‌ها با اولویت عفاف و حجاب در شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها پیگیری شود.

وی به بیان ناکارآمدی بعضی از مسئولان توسط تربیون‌های عمومی اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال نشان دادن ناکارآمدی نظام است بنابراین ائمه جمعه ضعف‌ها را با ظرافت و هوشمندی بیان کنند، طوری که موجب ایجاد یاس در جامعه نشود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه قانونگذاری و نظارت از وظایف نمایندگان مجلس است، خاطرنشان کرد: عزل و نصب مسئولان کار موهومی است که نمایندگان در آن ورود می‌کنند، ائمه جمعه و نماینده وظیفه عزل و نصب ندارند اما باید به متولیان مربوطه مشورت لازم را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه زمین خواری، جنگل خواری و دریاخواری از معضلات گیلان است، خاطرنشان کرد: در زمینه مذکور در استان اقدام هایی در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha