ثبت ۲۲ وقف جدید در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3853935
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

ثبت ۲۲ وقف جدید در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی، سهم استان را از ثبت موقوفات ۷۵ مورد اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۲ مورد وقف جدید در استان ثبت شده است.

ثبت 22 وقف جدید در آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امروز، 11 آبان‌ماه در دیدار مدیران اوقاف با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، با اشاره بر اینکه موقوفات قابل توجهی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد، گفت: حدود پنج درصد موقوفات کشور در آذربایجان‌شرقی قرار دارد و ۲۲ وقف جدید در سال‌جاری به ثبت رسیده و پیش‌بینی‌ می‌شود تا پایان امسال ۷۵ وقف جدید نیز ثبت شود.

وی ادامه داد: ۴۵۰ مجموعه آموزشی، آموزش و پرورش در استان و ۶ بیمارستان وقفی اعم از اسدآبادی، محلاتی، ارتش، نیکوکاری و ۲۹ بهمن در تبریز وجود دارد که مردم از خدمات آن‌ها بهره‌مند می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسینی، ایجاد مرکز افق در بقاع ۴۵ امامزاده استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: افق مخفف سه واژه اجتماعی، فرهنگی و قرآنی است و مراکز افق در امامزادگان در راستای محرومیت‌زدایی، رفع آسیب‌های اجتماعی، کارهای فرهنگی و ایجاد زیرساخت‌ها برای برگزاری مسابقات قرآنی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی به وقف بیمارستان تخصصی ۶۴۰ تختخوابی کودکان مردانی‌آذر، خیّر بزرگ تبریزی که به نام زهرا مردانی‌آذر نامگذاری شده، اشاره و بیان کرد: موقوفه مردانی‌آذر بزرگترین وقف استان بعد از پیروزی انقلاب است.

انتهای پیام
captcha