ثبت وقف ۳ میلیاردی با نیت قرآنی در ساری
کد خبر: 3852940
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

ثبت وقف ۳ میلیاردی با نیت قرآنی در ساری

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ثبت وقف یک قطعه زمین زراعی به مساحت ۲ هزار مترمربع و به ارزش ۳ میلیارد ریال با نیت امورات فرهنگی و قرآنی خبر داد.

وقف ۳ میلیاردی با نیت قرآنی در ساریحجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: مازندران دارای ۱۴ هزار و ۲۸۹ موقوفه و ۲۰۷ هزار و ۷۷۲ رقبه است.

وی افزود: همزمان با دهه وقف تاکنون چهار وقف جدید در نوشهر، نور و میاندرود و ساری، ثبت شده که ارزش مجموع آن‌ها ۱۴ میلیارد ریال است.

حیدری با بیان اینکه در سال گذشته ۸۹ موقوفه ثبت شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۳ وقف جدید در استان مازندران به ثبت رسید که نسبت به سال گذشته در این ماه رشد داشته است.

وی گفت: در اولین روز هفته وقف بانو پالوچ، یک واحد آپارتمان به ارزش ۵ میلیارد ریال را به نیت امورات عمرانی امامزاده محمد(ع) نوشهر وقف کرد.

مدیرکل اوقاف مازندران، گفت: دومین وقف مربوط به زمینی به مساحت هزار و ۴۰۰ مترمربع و به ارزش یک میلیارد ریال توسط محمد محمدپور و محمدرضا مهدوی برای امامزاده زکریا(ع) روستای پلنگ‌آزاد میاندورود وقف شد.

وی افزود: موقوفه سوم هفته وقف، یک قطعه زمین مسکونی به مساحت ۳۱۹ مترمربع و به ارزش تقریبی ۵ میلیارد ریال در شهر نور است که از سوی زهرا اسماعیلی با نیت خیرات و مبرات وقف شد.

حیدری بیان کرد: چهارمین وقف نیز مربوط قطعه زمین زراعی به مساحت ۲ هزار مترمربع و به ارزش ۳ میلیارد ریال در روستای حاجی‌کلا ساری واقع در جاده جویبار است که از سوی حجت‌الاسلام موسی شاملی با نیت امورات فرهنگی و قرآنی وقف شد.

وی افزود: در سال جاری ۸۳ میلیارد ریال با نیات مذهبی، اجتماعی، مدارس علوم دینی، مساجد، بقاع متبرکه، راه‌اندازی و فعال‌سازی ۱۱ مرکز اجتماعی فرهنگی، خرید دو دستگاه پرتابل تنفس مصنوعی، اعزام افراد به عتبات عالیات و برپایی موکب در شهر مقدس سامرا در ایام اربعین حسینی هزینه شده است.

مدیر‌کل اوقاف مازندران، تصریح کرد: برپایی خیمه‌های معرفت در ۲۴۹ امامزاده، اجرای برنامه ضیافت الهی در ۱۷۹ امامزاده، طرح نشاط معنوی و برپایی ۱۶۹ همایش بزرگداشت امامزاده از جمله برنامه‌های اجرا شده اوقاف در سال جاری است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در توسعه فعالیت عمرانی در سطح اماکن متبرکه استان، گفت: ۱۳۰ پروژه به مساحت ۹ هزار و ۶۰۰ متر عملیاتی شده که بخشی از این پروژه‌ها در دهه وقف قابل اجرا است. در سال جاری سند مالکیت ۱۶۲ موقوفه که ۸ هزار و ۶۲۰ رقبه به مساحت ۱۱ هزار و ۲۴۳ هکتار است، دریافت شد.

انتهای پیام
captcha