ویژگی‌های پیامبر(ص) از منظر قرآن
کد خبر: 3852453
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
امام جمعه گله‌دار بیان کرد؛

ویژگی‌های پیامبر(ص) از منظر قرآن

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌ گنجی گفت: قرآن کریم چهار ویژگی را برای پیامبر اسلام(ص) برمی‌شمارد؛ اول، از جنس انسان‌هاست؛ دوم، دیدن رنج و سختی شما برایش سخت است؛ سوم، به هدایت امت حریص و چهارم، در برابر مؤمنان رئوف و مهربان است ‌و اینجاست که قرآن کریم دستور می‌دهد که در همه ابعاد زندگی باید پیامبر اکرم(ص) را اسوه و الگوی خود قرار دهیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمد گنجی، امام جمعه گله‌دار، سوم آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در مسجد جامع المهدی‌(عج)، ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: تقوا بهترین توشه و سرمایه انسان است که عزت‌بخش است و نفس اماره را آرام و مطیع می‌کند؛ انسان با تقوا همیشه آرامش دارد.
وی ضمن گرامیداشت ایام رحلت حضرت محمد مصطفی(ص)، بیان کرد: پیامبر(ص) زمانی در شهر مکه به دنیا آمد که پدر خود را از دست داده بود؛ ایشان پس از دوره کودکی و نوجوانی در 40 سالگی به مقام پیامبری مبعوث شد؛ حضرت علی(ع) و حضرت خدیجه کبری(س) از اولین افرادی بودند که به ایشان ایمان آوردند و در تمام دوران حضور ۱۳ ساله خود در مکه سختی‌های زیادی را تحمل کردند تا به مدینه هجرت کردند و تا هشت سال درگیری‌های زیادی با مشرکین داشتند و سرانجام مکه را فتح کردند.
امام جمعه گله‌دار افزود: قرآن کریم چهار ویژگی را برای پیامبر اسلام(ص) برمی‌شمارد. اول، از جنس انسان‌هاست؛ دوم، دیدن رنج و سختی شما برایش سخت است؛ سوم، به هدایت امت حریص است و چهارم، در برابر مؤمنان رئوف و مهربان است ‌و اینجاست که قرآن کریم دستور می‌دهد در همه ابعاد زندگی باید پیامبر اکرم(ص) را اسوه و الگوی خود قرار دهیم. پیامبر(ص) به‌ ویژه در آخرین روزهای زندگی تأکید فراوانی بر حق‌الناس داشتند.
خطیب جمعه گله‌دار در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال، گفت: با توجه به تمام تلاش دشمن برای کم‌رنگ کردن پیاده‌روی اربعین، امسال پرشورتر از هرسال مردم خداجوی مسلمان با شعار حب الحسین یجمعنا در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند.
عباس ستایش‌گو
انتهای پیام
captcha