مادران صالح فرزندان صالح تحویل جامعه می‌دهند/ زن عفیف ظهور و بروز ندارد
کد خبر: 3840081
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

مادران صالح فرزندان صالح تحویل جامعه می‌دهند/ زن عفیف ظهور و بروز ندارد

گروه اجتماعی - مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مادران صالح فرزندان صالح تحویل جامعه می‌دهند، اضافه کرد: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم باید زنان از جلوه‌گری خودداری کنند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ عبدی، مدرس حوزه و دانشگاه امروز، 13 شهریورماه در نشست «نقش زنان در عاشورای حسینی» با محوریت توسعه فرهنگ حجاب و عفاف که در مجتمع آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی استان گیلان برگزار شد، با بیان اینکه خداوند در قرآن از زنانی یاد می‌کند که در طول تاریخ منشا خیرات و برکات بودند، گفت: تنها سوره تحریم که یکی از کوچکترین سوره‌های قرآنی است از زندگی 6 زن سخن می‌گوید.

وی واقعه سقیفه بنی‌ساعده را مقدمه‌ای برای حذف غدیر و خلق عاشورا دانست و افزود: سقیفه بنی‌ساعده مکتب امامت و ولایت را از مسلمین گرفت و مکتب خلافت را به آنان ارائه کرد و مردم خلافت را بر ولایت ترجیح دادند، اما خلافت هم بعد از معاویه تداوم پیدا نکرد.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به نزول سوره مائده در آخرین روزهای عمر رسول‌الله(ص)، اضافه کرد: براساس‌ آیه «النَّبِيُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ...؛احزاب - 6» همسران پیامبر که به خاطر مادیات خواهان طلاق بودند، اجازه ازدواج با هیچ مسلمانی را نداشتند لذا آزار و اذیت پیامبر را آغاز کردند.

عبدی آیه 4 سوره تحریم را خطاب به دو تن از همسران پیامبر(ص) دانست و گفت: خداوند در این آیه تنها همسر رسول‌الله بودن را دارای ارزش نمی‌داند، زیرا همسر نوح و همسر لوط نیز به راه همسران خود که فرستاده خدا بودند خیانت کردند.

وی با بیان اینکه روح اساس انسان است و انسان عمل صالح را با روح خود نیت می‌کند، متذکر شد: آیه «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ كَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَامْرَأَتَ لُوطٍ...؛ تحریم - 10» نمونه کفر برای زنان و مردان است.

مدرس حوزه علمیه فرعون زمان حضرت موسی(ع) را مقتدرترین فرعون مصر باستان دانستان و تصریح کرد: خداوند در قرآن از‌ آسیه، همسر فرعون به عنوان یک زن موحد یاد می‌کند که حتی یک لحظه به خدا شرک نورزیده و نامش در کنار علی‌بن‌ابی‌طالب و حبیب نجار قرار گرفته است.

عبدی قرآن را کتاب زندگینامه ندانست و خاطرنشان کرد: قرآن اهل نام بردن از افراد نیست، اما خداوند در آیه «وَمَرْيَمَ ابْنَتَ عِمْرَانَ الَّتِي أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا فَنَفَخْنَا فِيهِ مِنْ رُوحِنَا...؛ تحریم - 12» از حضرت مریم یاد می‌کند. این بانوی بزرگوار به واسطه پاکدامنی و عفیف بودن شایستگی مادری عیسی روح‌الله(ع) را پیدا کرد. در واقع حضرت مریم و حضرت عیسی معجزه عالم هستی هستند.

وی سلامت جامعه را در گرو زنان عفیف دانست و گفت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم باید زنان از جلوه‌گری خودداری کنند. دختران زودتر از پسران به سن تکلیف می‌رسند و تکلیف رابطه مستقیم با کمال عقل دارد لذا زن «ام» به معنی اساس و ریشه است و چهل صفت الهی را دارد.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مادران صالح فرزندان صالح تحویل جامعه می‌دهند، اضافه کرد: امام حسین(ع) عاشورا را رقم زد و زینب کبری(س) آن را حفظ کرد لذا وظیفه زینب در کربلا آغاز و بعد از عاشورا تمام می‌شود و دیگر ظهور و بروزی ندارد.

وی فاطمه زهرا(س) را دختر بزرگترین فرستاده الهی دانست و عنوان کرد:‌ خداوند عالم هستی را برای زهرای اطهر(س) آفرید و ایشان محور آیه تطهیر هستند، اما شاهد ظهور و بروزی از حضرت نیستیم و حتی مرقدش معلوم نیست.

عبدی بی‌معرفتی نسبت به اهل بیت(ع) را بزرگترین درد جامعه دینی دانست و یادآور شد:‌ معرفت‌افزایی جامعه دینی و شیعی ضعیف است و اگر عاشورا نبود امروز امام حسین(ع) نیز ناشناخته می‌ماند.

مدرس حوزه و دانشگاه با تاکید بر لزوم استخراج علوم تربیتی از قرآن و معارف اهل بیت(ع)، اضافه کرد:‌ حجاب فقط برای بانوان نیست و مردان نیز باید در پوشش ادب را رعایت کنند و حریم خود را نسبت به فرزندان نگه دارند.

انتهای پیام

captcha