مانور قدرت ملی در انتخابات امسال دشمنان را ناامید می‌کند
کد خبر: 3839468
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

مانور قدرت ملی در انتخابات امسال دشمنان را ناامید می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد - وزیر کشور انتخابات اسفندماه امسال را یکی از مقاطع حساس سیاسی پیش رو دانست و اظهار کرد: انتخابات مانور عظیم قدرت ملی است و دشمنان را ناامید می‌کند.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور امروز،‌ 11 شهریورماه در مراسم تکریم و معارفه استاندار گیلان، با بیان اینکه در طول تاریخ تشنگان راه اخلاق و معرفت از سرچشمه آموزه‌های علوی و حسینی سیراب شده‌اند، اظهار کرد: موضوع عاشورا موضوع جاودانگی و ابدیت است و با توجه به گذشت بیش از 1300 سال از آن واقعه هر روز جلوه‌های آن افزون‌تر و شعله‌های آن فروزان‌تر و گرمای آن حیات‌بخش‌تر می‌شود و راه رهروان مسیر حق و حقیقت را روشنایی می‌بخشد.

وی عاشورا را منشور معرفتی و اعتقادی و اخلاقی و عرفانی و سیاسی و عشق و عقلانیت دانست و افزود: ملت ایران پرورش‌یافته فضایی مبتنی بر آموزه‌های حسینی هستند و سال به سال شاهد رشد و توسعه تعالیم الهی هستیم، زیرا فطرت انسان به دنبال حقیقت‌جویی و کمال است و ائمه اطهار(ع) مظهر حقیقت و کمال هستند.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران را امتداد نبوت و امامت و ولایت دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی تجلی عاشوراست و امروز در شرایط کنونی دنیا تنها نظام مقدس جمهوری اسلامی است که ندای حق‌طلبی و استقلال و مقاومت و استقامت در مقابل زورگویان را سر داده و هزینه‌های بسیاری پرداخت کرده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه بعد از گذشت چهل سال از تاسیس جمهوری اسلامی ایران شاهد بسط و گسترش آوازه انقلاب و دستاوردهای نظام نه تنها در دنیای اسلام بلکه در منطقه و جهان هستیم، گفت: تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای همه نتیجه مقاومت و استقامت و پیروی از مکتب عاشوراست. امروز گفتار و کردار دشمنان می‌تواند مبنای ارزیابی عملکرد جمهوری اسلامی قرار گیرد، زیرا در چهار دهه گذشته از هیچ توطئه‌ای در مقابل نظام اسلامی دریغ نکردند و انواع جنگ و کودتا و تحرم و انزوا و هجمه روانی را به راه انداختند. اکنون نیز تمام هم و غمشان این است که نظام را در فشار و سختی قرار دهند و موجب فروپاشی آن از درون شوند.

وی موقعیت‌شناسی مردم در سال 98 را باعث عبور دشمن از استراتژی فروپاشی دانست و اضافه کرد: اکنون دشمن اصلاح رفتار مردم را دنبال می‌کند لذا سال 97 ادعا می‌کردند که انقلاب اسلامی جشن چهل سالگی خودش را نخواهد دید و این ادعا ناشی از تحلیل‌های غلط منافقین و سلطنت‌طلبان و رژیم صهیونیستی و مرتجعی منطقه بود. در واقع دشمنان بعد از حوادث دی‌ماه سال 96 خیال کردند می‌توانند نارضایتی‌های اجتماعی را افزایش دهند و با ساماندهی شورش‌های عمومی آن را تبدیل به تنش اجتماعی و در نهایت نظام را ساقط کنند.

طرح مجدد مذاکره؛ نشان‌دهنده بی‌اثر بودن تحریم‌ها

وزیر کشور گفت: عدم شناخت دشمنان از شرایط اجتماعی و اعتقادی مردم ایران و درک نادرست جایگاه نظام اسلامی و ولایت آنها را به تحلیل‌های غلط و ناکامی واداشته است لذا توانستیم سال 97 را با وجود فشارهای شدید سیاسی و اجتماعی و اقتصادی در نهایت وحدت و انسجام پشت سر بگذاریم و با افزایش صادرات و کاهش واردات تحریم‌ها را به ثبات اجتماعی و اقتصادی تبدیل کنیم.

وی طرح مجدد مذاکره با ایران از سوی دشمنان را نشان‌دهنده بی‌اثر بودن تحریم‌ها دانست و یادآور شد: ایران محور صلح و ثبات و تاثیرگذاری در منطقه است و لذا آمادگی داریم براساس روش‌های قانونی و منطقی و تامین‌کننده منافع ملی برای احقاق حقوق مردم اقدام کنیم. البته امید نداریم دشمنان به راحتی حقوق ما را بدهند و یا به دنبال ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن ما به حقوق حقه خودمان باشند. بی‌تردید جز توکل بر خداوند و تبعیت از ولایت و حمایت از دولت بر محور قدرت مردم هیچ راه منطقی وجود ندارد، اما روش‌های قانونی و منطقی رفع مشکلات را بررسی و پیگیری می‌کنیم.

رحمانی فضلی برجام را نوعی اتمام حجت برای دنیا دانست و عنوان کرد: کلیه اقدامات دولت براساس مقاومت و استقامت و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد لذا در مذاکرات برجام دنیا شاهد بود که ایران وفادار به اصول است، اما آمریکا بر خلاف موازین بین‌المللی عمل کرد و همه تعهدات خودش را زیر پا گذاشت و امروز هیچ کشوری ایران را متهم نمی‌کند و آمریکا دیگر نمی‌تواند به یک اجماع علیه ایران برسد و لذا با قدرتی که نسبت به تحریم‌ها نشان دادیم، مسیر دیپلماسی را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پیش تر از این باید به استقلال اقتصادی می‌رسیدیم، به عقب‌ماندگی تاریخی کشور در حوزه اقتصاد اشاره کرد و یادآور شد: انقلاب صنعتی اروپا و اتخاد رویکرد استعماری و استثماری غرب موجب انباشت ثروت‌های مناطق مختلف دنیا در کشورهای صنعتی شد و برای آنان ارزش افزوده ایجاد کرد، اما ایران از حرکت علمی و صنعتی دنیا غافل شد و نتوانستیم در تحولات اقتصادی نقش‌آفرینی کنیم، زیرا ساختارهای سیاسی و اجتماعی غلط ایران و فشارهای بین‌المللی و نوع تعامل با غرب و وابستگی به نفت اجازه نمی‌داد توسعه و شکوفایی داشته باشیم. قبل از پیروزی انقلاب مفهوم دولت به معنای واقعی کلمه در کشور وجود نداشت و حاکمیت از مشروعیت و مقبولیت مبتنی بر مشارکت مردم برخوردار نبود و مردم تنها سرباز می‌دادند و مالیات پرداخت می‌کردند، اما بهمن 57 مبدا تحولات دولت و ملت است و اکنون چهل سال از آن می‌گذرد.

وزیر کشور نقطه ضعف ایران در حوزه قدرت را مسئله اقتصادی دانست و افزود: دشمنان هرگز در عرصه‌های علمی و فلسفی و تکنولوژی و اعتقادی و سیاسی با ما وارد جنگ نمی‌شوند، حتی در عرصه نظامی نیز به اندازه‌ای پیشرفت کردیم که نه تنها از ایران، بلکه از حریم امنیتی منطقه دفاع جانانه می‌کنیم و بدون حضور ایران هیچگونه تعادل‌سازی منطقه‌ای ایجاد نخواهد شد. جریان‌سازی‌های تکفیری همچون داعش و وهابیت و القاعده که از متن اسلام علیه مسلمانان شکل گرفت نیز تلاش دشمن برای مقابله با ایران بود که منادی اسلام ناب مبتنی بر صلح و دوستی و پیشرفت و توسعه و در تضاد با اسلام جنگ‌طلب و سفاک است.

وی اقتصاد مقاومتی را نسخه تجویزی رهبر انقلاب و مورد تاکید دولت و همه کارشناسان دانست و تصریح کرد: براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید به سمتی برویم که بتوانیم بدون نفت زندگی کنیم. اگر خام‌فروشی نفت را کنار می‌گذاشتیم و با تقویت پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی ارزش افزوده ایجاد می‌کردیم، امروز دیگر تحریم نفتی موضوعیت نداشت.

مصاف امروز مصاف اقتصادی

رحمانی فضلی مصاف امروز را مصاف اقتصادی دانست و متذکر شد: گیلان یک ظرفیت طبیعی بالا و یک ظرفیت بالای انسانی دارد که می‌تواند فضای توسعه استان را ارتقا ببخشد. البته مناطق جغرافیایی ایران فقر مولفه‌های توسعه را ندارد و هر استانی به نوعی از ظرفیت‌های گوناگون برخوردار است لذا هر استان می‌تواند یک کانون مستقل توسعه و هسته اصلی مقاومت اقتصادی باشد و در این میان گیلان وضعیت خوبی دارد و می‌بایست معین حداقل دو استان باشد.

وزیر کشور وحدت و انسجام را عامل توفیق انقلاب اسلامی دانست و گفت: علیرغم وجود اقلیت‌ها و نژادها و زبان‌ها و مذاهب گوناگون مبتلا به اختلاف و انشقاق نیستیم که نشان‌دهنده عنصر قوی اسلامیت و ایرانیت و ولایت است لذا همه امید دشمنان این است که تنش‌های داخلی را افزایش دهند و براساس نارضایتی‌های موجود یک حرکت عمومی ضد حاکمیت ایجاد کنند.

وی وزارت کشور را مسئول امنیت داخلی دانست و افزود: در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 38 درصدی اعتراضات و تجمعات در کشور بودیم، زیرا مردم به واسطه تحلیل درست از شرایط و دشمن‌شناسی و تبعیت از رهبری عمل می‌کنند، اما این مهم به معنی افزایش رضایتمندی مردم نیست و کارگزاران باید با ارتقای کارآمدی، تلاش مضاعف برای رفع مشکلات داشته باشند.

رحمانی فضلی انتخابات اسفندماه امسال را یکی از مقاطع حساس سیاسی پیش رو دانست و اظهار کرد: انتخابات مانور عظیم قدرت ملی است و دشمنان را ناامید می‌کند لذا تلاش می‌کنیم انتخابات را با یک مشارکت حداکثری و در یک فضای امن و آرام و سالم و قانونی برگزار کنیم تا منجر به پیوند بیش از پیش مردم و حاکمیت شود.

وی با تاکید بر لزوم انتخاب استانداران و فرمانداران از بدنه وزارت کشور، ادامه داد: در گذشته 80 درصد استانداران و معاونین استانداران و فرمانداران خارج از بدنه وزارت کشور بودند، اما ظرفیت‌سازی‌های مناسب از نظر کادر مدیریتی وزارت کشور صورت گرفته و در حال حاضر 82 درصد استانداران و فرمانداران از داخل وزارت کشور هستند. وزارت کشور یک نهاد بین بخشی و هماهنگ‌کننده است و لذا کادر مدیریتی ما باید با مجموعه‌ای از قوانین و مقررات و ادبیات دستگاه‌ها آشنایی داشته باشند.

وزیر کشور با اشاره به تصویب لایحه خرید تضمینی برق تولید شده از پسماند، خاطرنشان کرد: مسئله پسماند جزو وظایف وزارت کشور نیست، اما می‌توانیم از طریق سازمان همیاری شهرداری‌ها اقدام کنیم. دولت قیمت تمام شده برق تولیدی از زباله را افزایش داده و هم‌اکنون یک‌هزار میلیارد تومان از محل عوارض زیست‌محیطی به پسماند استان‌های شمالی به ویژه گیلان و مازندران تخصیص یافته است.

انتهای پیام

captcha