قدرت ضربه متقابل؛ دستاورد راهبرد مقاومت/ حیرت دشمن از قدرت پدافند ایران
کد خبر: 3839250
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰

قدرت ضربه متقابل؛ دستاورد راهبرد مقاومت/ حیرت دشمن از قدرت پدافند ایران

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا قدرت ضربه متقابل را دستاورد راهبرد مقاومت دانست و گفت: آرمان‌های انقلاب اسلامی مکتبی است و نمی‌توانیم این آرمان‌ها را که همانا «هیهات منا الذله» و حمایت از مظلوم است، کنار بگذاریم.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا عصر امروز، 10 شهریورماه در یادواره شهید حاج محمود قلی‌پور و 198 شهید عملیات کربلای 2 که در گلزار شهدای رشت برگزار شد، به مولفه‌های اقتدارآفرینی در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: مهمترین سرمایه یک کشور دستیابی به اقتدار در ابعاد سیاسی، دفاعی و اقتصادی است و اگر کشوری بتواند در این سه حوزه به اقتدار برسد، در جهان خواهد درخشید.

وی با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی، اظهار کرد:‌ براساس منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، نظام اسلامی برخوردار از کشور و ملتی آزاد، مستقل، مقتدر، با عزت، متدین و پیشرفته در دانش است لذا امروز ایران از نظر اقتدار سیاسی و دفاعی در اوج قرار دارد.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا سقوط رژیم وابسته و شکل‌گیری حکومت دینی مستقل را نخستین زمینه اقتدار سیاسی و دفاعی ایران دانست و تصریح کرد:‌ ایران از مرحله ذلت دوران پهلوی به مرحله عزت جمهوری اسلامی رسیده و توانسته کشتی امپراتوری انگلیس را بدون کوچکترین دغدغه‌ای متوقف کند.

سعیدی تکیه بر عنصر مقاومت و تشکیل جبهه مقاومت را دومین زمینه اقتدار سیاسی و دفاعی ایران دانست و گفت:‌ با اراده رهبر انقلاب جبهه مقاومت ایران تا تنگه باب‌المندب و ساحل مدیترانه شکل گرفته و امروز از ارزش و اعتبار بالایی در منطقه و جهان برخوردار است.

وی سومین زمینه اقتدار سیاسی و دفاعی ایران را ایستادگی در برابر قدرت‌های استکباری دانست و تصریح کرد:‌ به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی قدرت سومی در برابر دو قدرت شرق و غرب شکل گرفت و بنا بر تعبیر معمار کبیر انقلاب، تقابل ایران با دوقطبی شرق و غرب تبدیل به تقابل اسلام و کفر شد.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا حفظ آرمان‌ها را یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب دانست و ادامه داد:‌ مقام معظم رهبری انقلاب پرشکوه ملت ایران را بزرگترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید دانستند که بر خلاف سایر انقلاب‌ها یک چله پرافتخار را بدون خیانت به آرمان‌هایش سپری کرده است، زیرا همه انقلاب‌ها بعد از مدتی به آرمان‌هایشان خیانت می‌کنند. انقلاب حضرت موسی(ع) و حکومت اسلامی رسول‌الله(ص) نیز تحت تاثیر خیانت خواص قرار گرفت و مردم دست از آرمان‌های توحیدی‌شان کشیدند.

سعیدی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در آغاز دهه 80 هزاره دوم و گذشت 19 سال از عمر پربرکت انقلاب در هزاره سوم، خاطرنشان کرد:‌ تحلیل‌گران غربی همزمان با آغاز هزاره سوم از قرار گرفتن آمریکا در مسیر فرسودگی خبر دادند و حفظ اقتدارش را منوط به اجرای هشت اقدام دانستند که دو اقدام رابطه مستقیم با ایران دارد.

وی مهار، کنترل و محدود کردن انقلاب اسلامی را یکی از اقدامات از پیش تعیین‌شده آمریکا برای حفظ اقتدارش دانست و گفت: براساس پیش‌بینی‌ها‌ اگر آمریکا تا سال 2025 نتواند جایگاه خودش را در نظام بین‌المللی تثبیت کند به سمت فروپاشی خواهد رفت. طی 19 سال گذشته از هزاره سوم سه رئیس جمهور در راس قدرت آمریکا قرار گرفته‌اند. «بوش» به دنبال حفظ موقعیت آمریکا در منطقه غرب آسیا بود و لذا افغانستان و سپس عراق را اشغال کرد تا ایران را تحت کنترل بگیرد، اما با چهار هزار کشته و هفت تریلیون دلار هزینه موفقیتی کسب نکرد.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه برنامه «اوباما» تضعیف قدرت دفاعی و منطقه‌ای ایران در قالب مذاکرات هسته‌ای بود، افزود: اوباما می‌خواست ایران هسته‌ای نباشد، قدرت منطقه نباشد و حامی حزب‌الله و حماس نباشد لذا از برجام هسته‌ای شروع کرد تا به برجام موشکی برسد. امروز نیز «ترامپ» می‌خواهد قدرت انسجام ملی، قدرت انرژی، قدرت منطقه‌ای و قدرت دفاعی ایران را محدود کند لذا به دنبال ایجاد آشوب در داخل و صفر کردن فروش نفت است تا ایران را پای میز مذاکره بکشاند.

سعیدی انسجام ملت ایران حول محور ولایت فقیه را بی‌بدیل دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی نقطه ثقل منطقه غرب آسیا و محور قدرت در عراق و سوریه و فلسطین و یمن است، اما آمریکا طی دو دهه گذشته نتوانسته برای حفظ اقتدارش کاری از پیش ببرد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از سرزمین عربستان زیر موشک‌های انصارالله یمن است، یادآور شد:‌ امروز حزب‌الله و حماس نیز از یک نیروی کمک‌دهی به یک نیروی مولد و تاثیرگذار تبدیل شده و موشک‌های آنان کل منطقه را پوشش می‌دهد که عظمت انقلاب اسلامی و دستاورد ولایت فقیه است.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا انقلاب اسلامی را عامل انزوای آمریکا و تضعیف هژمونی استکباریش دانست و تاکید کرد: مقاومت در همه عرصه‌ها راهبرد رهبری و پاسخی به دو گزینه جنگ یا تسلیم آمریکاست. امت رسول‌الله(ص) غدیرش را پاس نداشتند، اما ملت ایران غدیر امام خمینی(ره) را حفظ کردند و ثمره این پاسداری اقتدار سیاسی و دفاعی نظام است.

وی سوریه را حلقه اصلی مقاومت در منطقه دانست و تصریح کرد:‌ اگر داعش بغداد و دمشق را می‌گرفت، جبهه مقاومت از بین می‌رفت و لذا شهدای مدافع حرم در راه دفاع از اسلام و انقلاب و حفظ مقاومت فداکاری کردند.

سعیدی با تاکید بر لزوم ارتقای فرهنگ بسیجی و خوداتکایی، متذکر شد:‌ مقاومت و سلاح مقاومت و نیروی مقاومت باید بومی شود.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به دستیابی ایران به قدرت ضربه متقابل، خاطرنشان کرد:‌ قدرت به چهار نوع وابسته، دفاعی، بازدارنده و ضربه متقابل تقسیم می‌شود و لذا قدرت ضربه متقابل کامل‌ترین نوع قدرت است و امروز ایران قدرت ضربه متقابل دارد و آمریکا نتوانست در مقابل شکار هواپیمای فوق مدرنش توسط ایران کاری بکند.

وی قدرت ضربه متقابل را دستاورد راهبرد مقاومت دانست و گفت: آرمان‌های انقلاب اسلامی مکتبی است و نمی‌توانیم این آرمان‌ها را که همانا «هیهات منا الذله» و حمایت از مظلوم است، کنار بگذاریم. مردم اصل ولایت فقیه را به عنوان آرمان الهی قبول دارند، اما از عملکردهای مسئولان ناراضی هستند. البته در سال 97 به واسطه تورم و گرانی مقطع بسیار نگران‌کننده‌ای را پشت سر گذاشتیم و استراتژی فروپاشی نظام از درون را شکستیم و اکنون به سمت ثبات پیش می‌رویم.

سعیدی موشک «سوم خرداد» را دستاورد دیگر نظام در پاسخگویی به دشمن دانست و عنوان کرد:‌ دشمنان به قدرت موشکی ما پی برده‌اند، اما هنوز قدرت پدافند ما را باور نداشتند. امروز قدرت دفاعی ما دشمنان را به حیرت واداشته که نشان‌دهنده عظمت انقلاب و مدیریت هوشمندانه ولی فقیه است.

وی تداوم و استمرار مقاومت فعال و ایستادگی در برابر دشمن را چشم‌انداز بیانیه گام دوم دانست و یادآور شد:‌ امروز می‌خواهیم تمدن اسلامی را شکوفا کنیم و مردم ایران می‌توانند به سمت تمدن بزرگ اسلامی پیش روند لذا براساس بیانیه گام دوم باید جوان‌گرایی، مدیریت جهادی، معنویت و اخلاق را مد نظر قرار دهیم.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا خواستار شایسته‌گزینی در انتخابات‌ها شد و بیان کرد:‌ جمهوری اسلامی در عرصه‌های سیاسی و دفاعی مقتدر است، اما در عرصه اقتصادی نیازمند یک دولت و مجلس انقلابی هستیم تا اقتصاد درون‌زا و برون‌گرا را رقم بزند و مردم بتوانند حلاوت حکومت دینی را بچشند.

انتهای پیام

captcha