برپایی تجمع «لبیک یا حسین» در بقاع امامزادگان خراسان‌شمالی
کد خبر: 3839055
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

برپایی تجمع «لبیک یا حسین» در بقاع امامزادگان خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: تجمع «لبیک یا حسین» روز دوم محرم در شش امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود.

برپایی تجمع بزرگ «لبیک یا حسین» درامامزادگان خراسان‌شمالی

حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با اشاره به برگزاری برنامه‌های بصیرت عاشورایی در ۶۰ بقعه متبرکه استان، گفت: فردا دوم محرم تجمع بزرگ «لبیک یا حسین» در شش امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود.

وی افزود: بصیرت عاشورایی با هدف گسترش و تعمیق بصیرت در جامعه و اجرای هرچه بهتر و صحیح‌تر نیات واقفان خیراندیش، در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود.

آسوده با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در آستان مقدس ۱۰ امامزاده شاخص استان که چهارم محرم با حضور مادران و فرزندان شیرخوار در خراسان‌شمالی برگزار می‌شود، گفت: همایش شیرخوارگان حسینی به‌صورت محوری در آستان امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد به صورت مستقیم از شبکه اترک خراسان‌شمالی پخش زنده دارد.

وی افزود: در برخی از بقاع استان همراه با مراسم عزاداری محرم، خیمه‌های معرفت با حضور روحانیان و مشاوران مذهبی و مبلغان استان در ۲۰ بقعه متبرکه استان برپا می‌شود.

مدیرکل اوقاف خراسان‌شمالی با بیان اینکه در این ایام مبلغان درارتباط با مسائل شرعی، اعتقادی، امور وقف و مسائل خانواده و کودک به مردم مشاوره می‌دهند، افزود: در طرح بصیرت عاشورایی ۵۳ مبلغ در استان برای ارائه مشاوره و اجرای طرح با این سازمان همکاری می‌کنند.

وی گفت: همایش نوجوانان حسینی با عنوان احلی من عسل در روز هفتم محرم و برنامه ویژه تجمع رهروان زینبی در دوازدهم محرم از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده ایام محرم در استان است.

آسوده اقامه نماز جماعت و نماز ظهر عاشورا در بقاع استان ، برپایی ۱۵ ایستگاه صلواتی، برگزاری جلسات توجیهی برای مبلغان، توزیع بروشور و معرفی بقاع در دو هزار نسخه و برپایی غرفه‌های فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این ایام ذکر کرد.

انتهای پیام

captcha