ولایتمداری و قانون‌محوری؛ سیره به یادگار مانده از شهیدان رجایی و باهنر
کد خبر: 3838252
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

ولایتمداری و قانون‌محوری؛ سیره به یادگار مانده از شهیدان رجایی و باهنر

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان زنده‌ نگه داشتن نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر را احیای روحیه خدمتگزاری بی‌چشمداشت در نظام اسلامی دانست و گفت: ولایتمداری و قانون‌محوری سیره به یادگار مانده از شهیدان رجایی و باهنر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا، هشتم شهریورماه را یادآور حادثه تلخ انفجار دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: ملت مسلمان ایران به شهادت رسیدن مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر به دست ناپاک منافقان کوردل در سال 1360 را فراموش نمی‌کنند.

وی شهیدان رجایی و باهنر را خدمتگزاران راستین انقلاب اسلامی دانست و افزود: این شهیدان در عمر کوتاه، اما پرثمر خود تا پای جان بر عهد و پیمان خویش با بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) ایستادند و با تشکیل دولتی مکتبی تلاش کردند تا در مسیر پیشرفت و تعالی انقلاب اسلامی و رفع استضعاف، محرومیت، تبعیض و بی‌عدالتی در جامعه گام‌ بردارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: شهیدان رجایی و باهنر پروانه‌وار در آتش خشم استکبار جهانی که با دستان خائن جنایتکاران منافق افروخته شده بود سوختند و ذره‌ای از مواضع انقلابی ملت مسلمان ایران و ارزش‌های اسلامی عقب ننشستند.

اشجری شهادت این دو یار خدوم امام و امت را حادثه‌ای تلخ دانست و عنوان کرد:‌ اگرچه این حادثه موجب حزن و اندوه دوستداران انقلاب اسلامی شد، اما سبب وفاق ملت، تحکیم نظام و تسریع در نابودی پایگاه داخلی منافقان شد و امروز نیز با گذشت حدود چهار دهه از آن حادثه تلخ، سندی متقن بر مظلومیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر تروریسم دولتی استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل است.

وی یادآوری حادثه تروریستی هشتم شهریور و زنده‌ نگه داشتن نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر را احیای روحیه تلاش صادقانه و خدمتگزاری بی‌چشمداشت در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: مردم‌داری، خدمت به محرومان، پاسخگویی، شفافیت در عملکرد، تواضع، سعه‌صدر در برخوردها، توجه به امور دینی و اصول ارزشی و اخلاقی و پاسداری از مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی همراه با ولایتمداری و قانون‌محوری سیره به یادگار مانده از شهیدان رجایی و باهنر است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره 104 شهید ترور استان، بیان کرد: الگوی ارائه شده توسط شهیدان رجایی و باهنر چراغ راه دولتمردان در عرصه خدمتگزاری، سازندگی و اجرای عدالت اجتماعی در مسیر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و در نتیجه پیشرفت و تعالی انقلاب اسلامی خواهد بود.

به گزارش ایکنا، مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر در شهر رشت پیش از خطبه‌های نماز جمعه هشتم شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha