مشکل اشتغال جوانان؛ عامل تأثیرگذار در کاهش آمار ازدواج
کد خبر: 3832305
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

مشکل اشتغال جوانان؛ عامل تأثیرگذار در کاهش آمار ازدواج

گروه اجتماعی ــ استاد دانشگاه آزاد میاندوآب با بیان اینکه مشکل اشتغال جوانان از عوامل تأثیرگذار در کاهش آمار ازدواج است، گفت: اقتصاد مقاومتی، دست شستن از اعتماد به غربی‌ها و بهبود اقتصادی و اشتغال می‌تواند در افزایش آمار ازدواج مؤثر واقع شود.

فرهنگ غرب جایگزین سبک زندگی اسلامی – ایرانی شده است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا کبیری، استاد دانشگاه آزاد میاندوآب، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به موانع ازدواج اظهار کرد: دشمن با نقشه‌های مختلف و جنگ نرم و هجمه‌های فرهنگی و غربی که دائماً درحال تدارک است، موجب غرب‌زدگی و کاهش امر ازدواج می‌شود و مشکل دیگر نیز فرهنگ ناصحیح خودمان بوده که اکنون از فرهنگ غلط غربی قابل‌تفکیک نیست و چون بومی‌سازی شده است، فرهنگ غربی اندک اندک جایگزین سبک زندگی اسلامی – ایرانی می‌شود.

وی ادامه داد: مشکل اساسی موجود در سر راه جوانان برای تشکیل خانواده، نا کارآمدی اقتصادی دولت بوده که در بالا رفتن سن ازدواج جوانان تأثیر می‌گذارد و بیشتر از هجمه‌های غربی مانع از ازدواج جوانان شده و باعث می‌شود تا جوانان با این شرایط اقتصادی و وضعیت معیشتی رغبتی به ازدواج نشان ندهند.

کبیری افزود: مشکل اشتغال جوانان از عوامل تأثیرگذار در کاهش آمار ازدواج بوده و اقتصاد مقاومتی و دست شستن از اعتماد به غربی‌ها و بهبود اقتصادی و اشتغال می‌تواند در افزایش آمار ازدواج مؤثر واقع شود و هرقدر مایحتاج و مسکن و به‌کار گماردن جوانان بیشتر باشد، مسیر ازدواج نیز هموار می‌شود.

استاد دانشگاه آزاد میاندوآب بیان کرد: انسان نیازهای متعددی داشته و نیاز به همسر و نیازهای غریزی جنسی یکی از نیازهای اساسی آدمی است که می‌تواند از طریق مشروع ممکن شود و اگر این نیاز به صورت نادرست تأمین گردد، منجر به عذاب الهی در دنیا و آخرت می‌شود و در جامعه کنونی ما حجاب و عفاف و افزایش رابطه دختران و پسران و ارتباطات نامشروع ریشه در ترویج فرهنگ غلط غربی دارد.

وی یادآور شد: افزایش ارتباطات نامشروع و ترویج فرهنگ غربی در جامعه اسلامی ما موجب افزایش سن ازدواج شده و چون نیازهای جنسی از راه نامشروع تأمین می‌شود، جوان انگیزه و رغبتی به تشکیل خانواده نشان نمی‌دهد.

کبیری گفت: مصرف‌‌گرایی و تجمل‌گرایی در امر ازدواج باعث شده تا جوانان توانایی تشکیل خانواده نداشته باشند و ازدواج‌های ما باید از زندگی و ازدواج‌های اهل بیت(ع) الگو پذیرد.

وی بیان کرد: ازدواج‌ها باید آسان برگزار شود و نباید اجازه دهیم هزینه‌های ازدواج کابوس و مانعی برای جوانان شود و از ازدواج هراس داشته باشند، زیرا خداوند ازدواج را مایه آرامش قرار داده و هر طلاقی که در جامعه صورت می‌گیرد، موجب ترس جوانان از ازدواج می‌شود و باید با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و آموزش صحیح به جوانان و خانواده‌ها مسیر ازدواج را تسهیل کنیم.
انتهای پیام

captcha