۲۳ هزار البرزی خون اهدا کردند
کد خبر: 3831470
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

۲۳ هزار البرزی خون اهدا کردند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل انتقال خون البرز گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۸ هزار نفر برای اهدای خون به مراکز ثابت و پایگاه‌های سیار انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۲۳ هزار نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

23 هزار البرزی خون اهدا کردند

محمدرضا مهدی‌زاده، مدیرکل انتقال خون البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با تبریک روز ملی اهدای خون اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 28 هزار نفر برای اهدای خون به مراکز ثابت و پایگاه‌های سیار انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 23 هزار نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش میزان اهدای خون در چهارماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ادامه داد: میزان اهدای خون در چهارماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13.5 درصد افزایش داشته است.

این مسئول بیان کرد: از مجموع 23 هزار واحد خون دریافت شده، 55 هزار واحد فرآورده خونی مختلف تولید و در اختیار مراکز درمانی استان قرار گرفته است.

وی توضیح داد: در حال حاضر هیچ مشکلی برای تامین خون و فرآورده‌های خونی سالم مورد نیاز استان نداریم و خون‌های اهدا شده پاسخگوی نیاز موجود است.

مدیرکل انتقال خون البرز تصریح کرد: امسال 10 هزار واحد پلاسمایی که مازاد نیاز استان بود را به پالایشگاه تهران فرستادیم تا طبق قرارداد پالایشی با وزارت بهداشت آلمان، به این کشور ارسال شود تا بعد از فرآوری و تبدیل به فاکتورهای خونی مختلف مجدداً به کشور بازگردند و به مصرف افراد نیازمند برسند.

وی با بیان اینکه وضعیت اهدای خون در البرز رضایت بخش است، گفت: خوشبختانه شهروندان البرزی در امر اهدای خون مشارکت خوبی دارند و امیدواریم با فرهنگسازی بیشتر این مشارکت افزایش یابد.

مهدی‌زاده ابراز کرد: نیاز به خون یک نیاز دائمی است و در فصول سرد و روزهای بسیار گرم سال معمولا میزان مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون کم می‌شود ولی از شهروندان انتظار می‌رود انتقال خون را تنها نگذارند و مثل همیشه برای اهدای خون پیشقدم باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت مشارکت بانوان البرزی در اهدای خون توضیح داد: علی رغم تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد میزان مشارکت بانوان در امر اهدای خون در کل کشور پایین است و به طور میانگین چهاردرصد بانوان ایرانی اهدا کننده خون هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهارونیم درصد بانوان البرزی در امر اهدای خون مشارکت دارند این درصورتی است که میانگین کشوری چهار درصد است.

وی گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، انتظار می‌رود مشارکت جدی تری در اهدای خون داشته باشند تا بتوانیم بدون دغدغه خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز را به نیازمندان برسانیم.

این مسئول افزود: طبق تحقیقات صورت گرفته بانوان خون سالم تری نسبت به آقایان دارند به همین دلیل از آن‌ها درخواست می‌شود با اهدای خون خود در مسیر اهدای زندگی به نیازمندان گام بردارند.
انتهای پیام

captcha