قوه قضائیه آخرین مأمن و پناهگاه مردم است
کد خبر: 3821141
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶

قوه قضائیه آخرین مأمن و پناهگاه مردم است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه رشت با بیان اینکه شهید آیت‌الله بهشتی نقش مهمی در پایه‌گذاری دستگاه قضایی داشت، افزود:‌ امروز قوه قضائیه به آخرین مأمن و پناهگاه مردم تبدیل شده است.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ امام جمعه رشت امروز،‌ 31 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته قوه قضائیه،‌ اظهار کرد: درست است که دستگاه قضایی ما هنوز به اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی نرسیده، اما سیاه‌نمایی‌های مطرح شده به دور از انصاف است.

وی با بیان اینکه شهید آیت‌الله دکتر بهشتی نقش مهمی در پایه‌گذاری دستگاه قضایی جمهوری اسلامی داشت، افزود:‌ امروز قوه قضائیه به آخرین مامن و پناهگاه مردم تبدیل شده است و مردم دردمند به دستگاه قضا امیدوار هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن به امر قضاوت و دقت در بررسی پرونده‌های قضایی، تصریح کرد:‌ ‌دستگاه قضا نباید به مقام و شخصیت افراد نگاه کند و از اطاله دادرسی‌ها بپرهیزد.

امام جمعه رشت خواستار برخورد قاطعانه و سریع با مفسدان و معرفی آنان به مردم شد و گفت: اگر قوه قضائیه می‌خواهد در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد باید برای اجرای عدالت بدون ملاحظه عمل کند تا نور امید را در قلوب مردم روشن سازد.

وی آمار بالای پرونده‌های فساد مالی و اقتصادی را زیبنده نظام ندانست و تصریح کرد:‌ همانگونه که مجرمین مواد مخدر خیلی زود محاکمه و اعدام می‌شوند، باید با مفاسد اقتصادی و کلاه‌برداران برخورد قاطع صورت بگیرد. البته همواره پیشگیری مقدم است و دستگاه قضا باید با افزایش نظارت‌ها اجازه شکل‌گیری فساد را ندهد.

آیت‌الله فلاحتی برخورد با قضات فاسد و غیر عادل را نیز مورد توجه دستگاه قضا قرار داد و یادآور شد:‌ شفافیت یک اصل در عدالت است و لذا قوه قضائیه موضوع رسیدگی به اموال سازمان‌ها و مسئولان را با جدیت دنبال کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امیدواریم دولتمردان دیگر در مواجهه با دشمنان لبخند نزنند، خاطرنشان کرد:‌ هرگاه با دشمنان قهر بوده و به مردم عزیزمان لبخند زدیم، پیروزی و موفقیت نصیب ما شده است. اکنون مهلت تعیین شده برای اروپا در برجام رو به اتمام است و باید اقدامات لازم را خیلی سریع و جدی انجام دهیم.

امام جمعه رشت با اشاره به حوادث تاریخی هفتم تا دوازدهم تیرماه، اضافه کرد:‌ در تیرماه سال 60 مقام معظم رهبری مورد سوء قصد منافقان قرار گرفت، اما به لطف الهی نظام اسلامی همچنان از برکت وجود ایشان بهره‌مند است و دشمنان اسلام و انقلاب نقشه‌های خود را نقش بر آب خواهند دید.

آیت‌الله فلاحتی شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران باوفای ایشان در هفتم تیرماه سال 60 را یادآور شد و خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شخصیتی مجتهد در راس قوه قضائیه قرار گرفت، اما دشمنان توانایی تحمل چنین شخصیتی را نداشتند.

وی با اشاره به صدور فرمان تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در اول تیرماه سال 1360،‌ گفت: سازمان تبلیغات اسلامی فلسفه وجودی خود را با جدیت دنبال و امیدواریم به ویژه برای جوانان برنامه‌هایی را در راستای بیانیه گام دوم انقلاب طراحی و ارائه کند.

این کارشناس دینی به روش‌های تربیتی اسلام در نظام خانواده اشاره کرد و ادامه داد: تربیت از نگاه اسلام ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که دیگر روش‌های تربیتی امروز در مقابل آن قابل توجه نیست.

وی با اشاره به اینکه روش‌های تربیتی اسلام بر تمام روش‌های تربیتی دنیای امروز غلبه و ارجحیت دارد، خاطرنشان کرد: البته تنها ارجحیت داشتن روش‌های تربیتی اسلام کافی نیست، زیرا اگر به آن عمل نشود به طور قطع به مقاصد سعادت‌بخش اسلام دست پیدا نمی‌کنیم.

امام جمعه رشت خواستار مراقبت جوانان در مقابل اندیشه‌های انحرافی شد و اظهار کرد: امروز نمی‌توانیم از پدیده‌های نوظهور دوری کنیم و لذا والدین وظیفه دارند مراقب فرزندان در مقابل اندیشه‌های انحرافی و کج باشند.

انتهای پیام

captcha