ثبت ۱۵ وقف جدید طی امسال در لرستان
کد خبر: 3809207
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶

ثبت ۱۵ وقف جدید طی امسال در لرستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه از ثبت ۸۵ موقوفه طی سال گذشته در لرستان خبر داد و گفت: طی یک ماه گذشته نیز ۱۵ وقف جدید در این استان ثبت شده است.

ثبت 15 وقف جدید طی امسال در لرستانحجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان این‌که در یک ماه گذشته 15 وقف جدید در لرستان به ثبت رسیده است، گفت: در سال گذشته از مجموع یک‌صد مورد وقف سهیمه لرستان، 85 مورد آن محقق و به ثبت رسید.
وی با بیان این‌که وقف که در بسیاری از روایات اسلامی از آن به «صدقه جاریه» تعبیر شده دارای ثواب و فضیلت‎های فراوانی است، افزود: به‌طور کلی نظر اسلام این است که مسلمانان علاوه‌ بر این‌که باید وجودشان در زندگی منشأ خیر و برکت باشد بکوشند که پس‌از مرگ خود نیز آثار نیکی که در یکی‌ از ابعاد زندگی انسان‌ها به درد می‌خورد و موجب رفاه و سعادت زندگی آن‌ها می‌گردد به یادگار بگذارند که این موضوع در حساب خداوند بسیار پُر ارزش است و به‌ حساب خواهد آمد.
طباطبایی با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش‌از دوهزار و 700 موقوفه در لرستان در سامانه ثبت شده است، گفت: این موقوفات در همه شهرستان‌های استان ازجمله دلفان، الیگودرز و خرم‌آباد ثبت‌ شده‌اند.

انتهای پیام

captcha