کودکان و نوجوانان نیاز به یادگیری بلندمدت دارند
کد خبر: 3808933
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

کودکان و نوجوانان نیاز به یادگیری بلندمدت دارند

گروه فرهنگی ــ مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با بیان اینکه کودکان و نوجوانان نیاز به یادگیری بلندمدت دارند، افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مکانی برای انتقال این مهارت‌ها است.

کودکان و نوجوانان نیاز به یادگیری بلندمدت دارند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، فاضل نظری، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، صبح امروز، ۱۵ اردیبهشت ماه، در مراسم افتتاح موزه کودک ارومیه، اظهار کرد: انسانها در دوره‌های قبل، تصوری از آینده خود نداشتند و آینده چیزی بود که باید با آن مواجه می‌شدند و در دوره‌های بعد انسانها فکر کردند که می‌توانند آینده را پیش‌بینی کنند و برای آینده‌ای که پیش‌بینی می‌شود آماده شوند و امروز می‌اندیشیم که باید آینده را آنگونه که دوست داریم با آن مواجه شویم، بسازیم.
وی با اشاره به اینکه مهمترین چیز برای ساخت آینده، سرمایه انسانی است، ادامه داد: اگر می‌خواهیم میراث فرهنگی خود را به درستی به جهانیان بشناسانیم و زبان مادری صیانت و توسعه پیدا کند، باید آیندگان ما یعنی کودکان امروز نسبت به محیط خود حساس بوده و مهارت‌های زندگی را آموخته باشند و بدانند که در کنار دانش‌های شناختی همچون ریاضی، علوم، جغرافی، تاریخ و تعلیمات دینی، مفاهیم مهمی نیز وجود دارد که باید بدان توجه داشته باشند.
نظری خاطرنشان کرد: نسل ما نیاموخته که چگونه بر خشم خود غلبه کند و یاد نگرفته‌ایم که چگونه صبر کنیم و بعد از ازدواج چگونه با همسران خود صحبت کنیم و واژه‌شناسی مشترکی وجود ندارد و با کوچکترین مشکلات کانون خانواده‌ها موردخطر قرار می گیرد.
وی با تأکید بر اینکه امروز ماهیت دانش، تغییر یافته و آن چیزی که روزی به آن علم گفته می‌شد، امروز تبدیل به داده‌های خام شده‌اند، یادآور شد: دیگر دانستن اطلاعات پیشین فایده‌ای ندارد و امروز باید به دنبال انسان‌های خردمند بود و نوجوانان امروز، باید خردمندان آینده باشند.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور تاکید کرد: کودکان و نوجوانان نیاز به یادگیری بلندمدت دارند و مسئولین دست‌اندرکار در این عرصه باید بدانند که کودکان به شادی و نشاط نیاز داشته و باید آموختن ایثار و فداکاری به کودکان را اولویت قرار داده و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مکانی برای انتقال این مهارت‌ها است.
وی با اشاره به اینکه محل تجلی دین در قلب انسان است، گفت: کسی که خداوند و اهل بیت را در قلب خود بپذیرد و محبت آنها را در قلب خود قرار دهد، قطعا رفتاری خواهد داشت که موردنظر اهل بیت باشد.
نظری با تأکید بر اینکه پذیرش اجتماعی باید در جامعه اتفاق افتد، بیان کرد: مانع نگرشی در جامعه باید از سر راه برداشته شود.
انتهای پیام

captcha