۸ وقف جدید در تربت‌جام به ثبت رسید
کد خبر: 3799664
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

۸ وقف جدید در تربت‌جام به ثبت رسید

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌جام گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸ وقف توسط خیران و نیکوکاران در این اداره ثبت شده است.

8 وقف جدید در تربت‌جام به ثبت رسیداحمد محمدیان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌جام، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: همزمان با آغاز سال نو 8 وقف به ارزش 5 میلیارد و 51 میلیون ریال شامل زمین، کتابخانه و واحد مسکونی در این شهرستان وقف و به ثبت رسید.

وی وقف‌های انجام شده را اینگونه معرفی کرد: خیر نیک اندیش، سید حسین موسوی یک واحد تجاری به همراه یک باب کتابخانه را جهت هزینه‌های جاری کتابخانه و برگزاری مراسمات فرهنگی قرآنی مسجد جامع روستای قلعه شیر به ارزش یک میلیارد ریال در نخستین روز از سال نو وقف کرد.

محمدیان افزود: واقفان نیک اندیش خدابخش براهوئی و فاطمه اعظمی به ترتیب یک قطعه زمین به مساحت 1000 متر مربع جهت احداث مسجد امام علی(ع) در روستای کاریز کهندل به ارزش 500 میلیون ریال و 2 هکتار زمین زراعی به همراه 2 ساعت آب جهت عزاداری سیدالشهداء(ع)در ماه محرم و صفر در روستای شیخلو به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون ریال را به عنوان دومین و سومین وقف در این اداره ثبت کردند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌جام بیان کرد: واقفان خیر، حسن بدری یک قطعه زمین به مساحت 227 متر مربع را جهت ساخت مجتمع فرهنگی قرآنی در روستای محمود آباد علیا به ارزش 300 میلیون ریال و فلکناز شیردل پور یک قطعه زمین به مساحت 100 متر مربع را جهت ساخت مسجد حضرت امام خمینی(ره) در روستای محمود آباد سفلی به ارزش 150 میلیون ریال وقف کردند.

وی ششمین و هفتمین وقف سال 98 را به ترتیب با ارزش 700 و 600 میلیون ریال اعلام و افزود: نیکوکاران غلامعباس تلگردی مقدار 20 هزار متر مربع یک قطعه زمین مزروعی خود را جهت هزینه‌های جاری مصلی الغدیر تربت جام و احمد داور پناه یک باب منزل مسکونی خود را به مساحت 150 متر مربع جهت سکونت عالم مسجد ابوالفضلی روستای گوش لاغر این دو وقف را ثبت کردند.

محمدیان تصریح کرد: کریم داروغه یک قطعه زمین به مساحت 400 متر مربع را جهت ساخت مسجد روستای حسن آباد قشه به ارزش 200 میلیون ریال در پنجمین روز از سال 98 به ثبت رساند.

انتهای پیام

captcha