اهمیت کیفیت زندگی در اسلام/ اصل زندگی را دریابیم
کد خبر: 3778702
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

اهمیت کیفیت زندگی در اسلام/ اصل زندگی را دریابیم

گروه شهرستان‌ها - استاد حوزه و دانشگاه گفت: همه باید تلاش کنند زندگی کردن را آموزش ببینند زیرا در دین اسلام زندگی کردن بیشتر از زنده بودن اهمیت دارد.

اهمیت کیفیت زندگی در اسلام/ اصل زندگی را دریابیمبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته، 15 دی در جمع خانواده‌های مرزبانان فرماندهی هنگ مرزی تایباد در حسینیه ولیعصر(عج) این شهرستان اظهار کرد: مسلمانان تنها نباید به دنبال زنده ماندن باشند، بلکه باید زندگی کردن را یاد بگیرند زیرا تلاش تنها برای زنده ماندن حرکت در یک مسیر افقی شامل تولد، خوراک و مردن خلاصه می‌شود.

وی افزود: اگر انسان بخواهد در مسير درست زندگی حرکت کند باید یک مسیر عمودی را انتخاب کند و زندگی کردن را یاد بگیرد، زيرا خلقت انسان برای زندگی كردن بنا شده است.

این عالم دینی بیان کرد: بهترین الگو برای زندگی درست، پیامبر گرامی اسلام(ص) است که نمونه بارز یک انسان کامل بوده و راه و مسير را برای ما هموار كرده، است.

راشدیزدی با اشاره به اهمیت کانون خانواده بیان کرد: اگر در زندگی زن و مرد مسلمان عشق و محبت، اعتماد و اطمينان، احترام، گذشت و انصاف وجود داشته باشد آن زندگی برپایه دین اسلام و برگرفته از سیره رسول خدا است و هرگز با شکست روبرو نخواهد شد.

وی اصل خلقت زن را بر چهار ویژگی شامل لطافت، ظرافت، نجابت و شرافت دانست و گفت: همچنین خصوصیانی مانند سطوت، صولت و اقتدار در مردان سبب استحکام زندگی می‌شود و اگر زوجین این ویژگی‌های یکدیگر را نشناسند، همسر خود را درک نخواهند کرد و زندگی دوام ندارد.

این خطیب و استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: خانه زن و مرد مسلمان باید خانه اسلامی و انسانی باشد آن وقت است که از زندگی خسته نمی‌شوند و آرام با آسایش و نظم در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به بایدها و نبایدهای محیط خانه تأکید کرد و افزود: ضرب، شتم و ترس، نباید در خانه باشد و در عوض پنج چیز شامل ابراز علاقه زن و شوهر به یکدیگر، اعتماد و اطمینان اعضا به هم، احترام متقابل، گذشت و انصاف باید در منزل زن و مرد مسلمان به اوج خود برسد.

این عالم دینی گفت: خانه باید محل امنی برای همسران باشد در غیر اینصورت اصل زندگی را فرا نگرفته‌اند و تنها به زنده ماندن فکر کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha