مراجعه بیش از ۲.۵ میلیون نفر جهت اهدای خون
کد خبر: 3778638
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
حاجی بیگی خبر داد:

مراجعه بیش از ۲.۵ میلیون نفر جهت اهدای خون

گروه سلامت ــ سخنگوی سازمان انتقال خون از مراجعه بیش از ۲.۵ میلیون نفر جهت اهدای خون طی ۹ ماه گذشته خبر داد.

مراجعه بیش از 2 میلیون نفر جهت اهدای خونبه گزارش ایکنا، بشیر حاجی‌بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون، از مراجعه بیش از ۲ میلیون نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور خبر داد.
وی تصریح کرد: در ۹ ماه سال جاری تعداد دو میلیون و ۱۱ هزار و ۵۱۶ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۹۷۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.
سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: طی ۹ ماه سال جاری مردم استان‌های تهران، فارس، خراسان رضوی و مازندران بیشترین میزان اهدای خون را در کشور داشته‌اند.
حاجی بیگی همچنین استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و کردستان را دارای بیشترین میزان رشد اهدای خون در ۹ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذاشته اعلام کرد.
سخنگوی سازمان انتقال خون یادآور شد: طی مدت یاد شده دو میلیون و ۶۴۳ هزار و ۴۰۱ واحد خون و فرآورده‌های آن در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است که از این تعداد یک میلیون ۴۴۷ هزار و ۸۷۹ واحد گلبول قرمز (فشرده شده)، ۴۸۴ هزار ۹۵۶ واحد FFP (پلاسمای تازه منجمد) و ۷۱۰ هزار و ۵۶۶ واحد پلاکت بوده است.
حاجی بیگی افزود: طی ۹ ماه سال جاری شاخص اهدای خون بانوان لرستانی با (۹ درصد) خراسان جنوبی با (۸ درصد) و استان‌های مرکزی و کردستان با (۷ در صد) بیشترین میزان در بین اهدا کنندگان خون در کشور بوده است.
انتهای پیام
captcha