تشریح فعالیت‌های جامعه‌المصطفی در صدر اخبار معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3769279
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷

تشریح فعالیت‌های جامعه‌المصطفی در صدر اخبار معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 12 آذرماه بیش از هر خبر دیگری به نشست خبری معاون پژوهشی جامعه‌المصطفی که روز گذشته برگزار شده است، پرداخته‌اند.

مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها / تشریح فعالیت‌های جامعه‌المصطفی

به گزارش ایکنا، امروز دوشنبه 12 آذرماه صفحات معارفی رسانه‌ها به نشست خبری معاون پژوهشی جامعه‌المصطفی پرداخته‌اند. در بین خبرهای منتشر شده امروز همچنین از آغاز فرایند صدور مجوز به موسسات قرآنی توسط وزارت ارشاد نیز خبر داده شده است. آیین‌ غباروبی مضجع شریف حضرت معصومه(س) با حضور تولیت آستان قدس رضوی از دیگر خبرهای امروز است که در صفحات معارفی رسانه‌ها بازنشر خوبی پیدا کرده است.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس امروز 12 آذرماه از استقبال کارکنان دولت از آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم ویژه کارکنان دولت خبر داده است. بر اساس این خبر و با گذشت حدود دوهفته از آغاز ثبت‌نام آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم تاکنون ۱۴ هزار نفر از ۲۲ دستگاه اجرائی کشور از آزمون حفظ و مفاهیم استقبال کرده‌اند. طبق آخرین آمار اعلام شده، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دستگاه‌های پیشتاز با بیشترین شرکت‌کننده در این آزمون هستند. همچنین استان‌های تهران، خراسان رضوی، کرمان، آذربایجان شرقی و اصفهان به ترتیب بیشترین سهم شرکت‌کننده در این آزمون را به خود اختصاص داده‌اند.
این خبرگزاری همچنین در خبر دیگری از سه وقف جدید خبر داده است. در این خبر از وقف یک واحد آپارتمان مسکونی در شهرستان خمین برای تأمین دارو و درمان نیازمندان، یک باب واحد مسکونی برای زوج‌های بی‌بضاعت با اولویت سادات در کرج و یک باغ پسته قطعه به مساحت دو هکتار در شهرستان خوشاب خراسان رضوی خبر داده است.
این خبرگزاری در ادامه خبرهای امروز خود از برگزاری نشست نقشه راه انقلاب اسلامی با عنوان «۳ گام تا تمدن نوین اسلامی» خبر داده است. این نشست با سخنرانی حجت‌الاسلام «علی ثقفی» مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی برگزار شده است. وی در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست، گفته است: «جهاد پیش‌برد، همان فتح خرمشهر و آزادسازی کشور از تسلط فکر غربی در فرهنگ، سیاست و اقتصاد است. خرمشهر اشغالی همان شیوه‌های اداره کشور است که پس از انقلاب از اشغال فکر غربی خارج نشد».
فارس همچنین در صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی فایل صوتی تلاوت ترتیل آیات 31 تا 51 سوره مبارکه «ذاریات» واقع در صفحه 522 قرآن کریم را با صدای «شهریار پرهیزکار» بارگذاری کرده است و در ادامه نیز جدیدترین تلاوت «محمدحسین موحدی» در کرسی تلاوت موسسه نفحات‌القرآن را بارگذاری کرده است. این محفل در مسجد امام علی(ع) خیابان پیروزی تهران برگزار شده است.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه در خبری که با تیتر «اقدام پیش از ابلاغ معاونت قرآنی ارشاد برای صدور مجوز به موسسات» بر روی خروجی قرار گرفته است، به آخرین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی و حاشیه‌هایی آن پرداخته است. در بخشی از این خبر آمده است؛ «در حالی که نظر نهایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی درباره ادامه فعالیت هیات رسیدگی به موسسات قرآن و عترت(ع) به‌صورت رسمی اعلام نشده است و مصوبات چهل‌ و دومین جلسه شورای توسعه با حرف و حدیث‌هایی روبرو است، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، اخباری را با تیتر «توقف فعالیت هیات رسیدگی و آغاز فرآیند صدور مجوز موسسات فرهنگی قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» بر روی خروجی پایگاه‌اطلاع‌رسانی خود قرار داده است. این خبر در حالی منتشر شده است که مصوبات و دستورالعمل چهل‌و دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که روز سه‌‌شنبه 6 آذر‌ماه با حضور مخبر دزفولی و اعضای شورای توسعه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل ‌شده است، به ‌صورت رسمی ابلاغ نشده است».
این خبرگزاری در همین راستا گفت‌وگویی کوتاه با مدیر اجرایی دبیرخانه هیئت رسیدگی به موسسات قرآن و عترت انجام داده است. «حسین بهبودی» در این گفت‌وگو بیان کرده است: «شورای توسعه فرهنگ قرآنی وظیفه دارد در مقابل اخبار ضد و نقیضی که از گوشه و کنار به گوش می‌رسد، شفاف‌سازی کند. خبر توقف فعالیت هیات رسیدگی به موسسات که در تارنمای معاونت قرآنی وزارت ارشاد قرار گرفته است، خلاف آن‌چیزی است که حجت‌الاسلام حسینی معاون قرآنی سازمان اوقاف و دیگر دوستان می‌گویند».
خبر برگزاری آخرین جلسه هماهنگی ستاد هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدی ری‌شهری» تولیت این آستان مقدس برگزار شده است، خبر دیگر این خبرگزاری است. وی در این جلسه گفته است: « کارنامه خدمات آستان از سال ۶۹ تاکنون تهیه شده و در اختیار عموم قرار داده خواهد شد».
«اعلام ویژه برنامه‌های جشن ولادت حضرت عبدالعظیم(ع)»، «راهکار امیرالمونین برای کنترل خشم مسئولان»، «5 جلد از تفسیر المیزان به زبان روسی منتشر شد»، «بررسی الگوی وحدت اسلامی در مراسم‌های دینی»، «در بدرقه کنفرانس وحدت اسلامی؛ هفته وحدت، سیمای مهربانی و مودت»، «پاداش شاد کردن کودک در حدیث پیامبر(ص) + فیلم» و «عملی که برتر از 10 بار طواف خانه خداست» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران نیز در صفحه دین و اندیشه از آیین غبارروبی مضجع شریف حضرت معصومه(س) با حضور تولیت آستان قدس رضوی خبر داده است. حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رئیسی در پایان این مراسم معنوی عبارت «خداوند متعال را شاکرم که در ایام ورود فاطمه معصومه سلام‌الله علیها توفیق زیارت نصیب گردید» را در کتاب یادبود مراسم غبارروبی مضجع نورانی حضرت فاطمه معصومه (س) نوشته است.
این خبرگزاری در خبر دیگری که با تیتر «استقبال ایسنا از روایت‌های پیاده‌روی اربعین» منتشر شده است به معرفی کتاب «به صحرا شدم، عشق باریده بود» اثر «غلامعلی حدادعادل» که به چاپ چهارم رسیده پرداخته است.
گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین «مجتبی کلباسی» کارشناس عرصه مهدویت از دیگر مطالب منتشر شده در این خبرگزاری است. وی در این گفت‌وگو که با تیتر «سخت‌ترین و زیباترین خصلت اخلاقی چیست؟» منتشر شده با تاکید بر اینکه تمام اولیای الهی و قرآن بر موضوع رعایت عدل و انصاف در جامعه تاکید ویژه‌ای داشته‌اند، گفته است؛ «اگر زیر بنای اعتقادی در جامعه ضعیف باشد و انسان‌ها پایه‌های فکری و عقیدتی درستی نداشته باشند، ما نمی‌توانیم بر روی موضوع انصاف در جامعه کار کنیم چرا که این رفتار یک رفتار فطری و درونی است».
ایسنا امروز همچنین از نشست خبری معاون پژوهشی جامعه‌المصطفی که روز گذشته و با موضوع هفته پژوهش و دستاوردهای پژوهشی چهل ساله انقلاب اسلامی جامعه‌المصطفی برگزار شده، گزارشی منتشر کرده است. معاون پژوهشی جامعه‌المصطفی در این نشست خبری از تحصیل بیش از 100 هزار طلبه از 136 کشور دنیا خبر داده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان امروز از آغاز فرایند صدور مجوز موسسات قرآنی در وزارت ارشاد خبر داده است. این خبرگزاری همچنین در خبرهای خود به غباروبی مضجع شریف حضرت معصومه(س) با حضور تولیت آستان قدس رضوی اشاره کرده است.
باشگاه خبرنگاران نیز از نشست خبری معاون پژوهشی جامعه‌المصطفی به مناسبت هفته پژوهش که روز گذشته برگزار شده خبر داده و به در آن به تحصیل بیش از 100 هزار طلبه از 136 کشور دنیا اشاره کرده است.
«حدیث امام حسین (ع) درباره خشم خداوند»، «مهمترین اعمال مستحبی برای رشد اخلاق/ چگونه ناهنجاری‌های اخلاقی را در جامعه از بین ببریم؟»، «زندگی‌نامه شهید ابراهیم محبوبی»، «صحبت‌های طلبه آرژانتینی درباره ترویج اسلام بین جوانان»، «ملاک معروف و منکر، شرع و عقل است نه سلیقه و تمایلات» و .... از جمله دیگر عناوین خبری باشگاه خبرنگاران جوان در روز 12 آذرماه و در صفحه قرآن و عترت است.
میزان
خبرگزاری میزان در صفحه دین و اندیشه به جدیدترین استفتائات مقام معظم رهبری که در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر معظم‌له منتشر شده اشاره کرده است. «گذاشتن قرآن روی زمین»، «وظیفه مردم نسبت به اقدامات غیرقانونی»، «خرید آلات موسیقی» و ... از جمله این استفتائات است.
میزان همچنین در خبر دیگری به انتشار کتاب «معنویت در ادیان ابراهیمی» پرداخته است. بر اساس این خبر کتاب «معنویت در ادیان ابراهیمی» تألیف و نگارش حجت‌الاسلام «سیداحمد غفاری قره‌باغ» است که توسط انتشارات مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شده است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی با انتشار یک خبر صفحه معارف را به روز رسانی کرده و گفت‌وگویی با معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور انجام داده است. «منصور سرگزی» به خبرنگار ایرنا گفته است: «رسانه‌ها با انتشار و انعکاس برخط رویدادها در جریان سازی فرهنگی بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز در سمنان کمک کنند».
مهر
خبرگزاری مهر نیز در صحفه قرآن و متون دینی از برگزاری «کرسی ترویجی رسم‌الخط ایرانی قیاسی شیوه‌ای کارآمد در کتابت قرآن» خبر داده است. بر اساس این خبر کرسی فوق با ارائه «روح‌الله محمدعلی‌نژاد» و روز ۱۳ آذرماه برگزار می‌شود. این کرسی ترویجی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی واقع در پل مدیریت، خیابان علامه جنوبی، دانشکده الهیات و معارف اسلامی، سالن شهید مطهری برپا می شود.
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران نیز امروز تنها با انتشار یک خبر سعی در به روزرسانی صحفه دین داشته است. این خبر نیز گزارشی از نشست خبری معاون پژوهشی جامعه‌المصطفی است که روز گذشته برگزار شده است. این خبرگزاری با انتخاب تیتر «انتشار 3766 کتاب در 10 سال اخیر توسط جامعه المصطفی (ص)» تلاش کرده است تا تیتری متفاوت‌تر از دیگر خبرگزاری‌ها برای این نشست خبری در نظر بگیرد.

انتهای پیام

captcha