ثبت یک وقف جدید در کرج
کد خبر: 3768631
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

ثبت یک وقف جدید در کرج

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف کرج از ثبت یک وقف جدید به ارزش 250 میلیون تومان در این شهرستان خبر داد.

ثبت یک وقف جدید در کرج

حجت الاسلام حسین مهدیان، رئیس اداره اوقاف کرج در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: وقف یکی از ارزشمندترین و ماندگارترین مظاهر احسان و نیکوکاری، خدمت به مردم، کمک به مصالح جامعه و بهبود امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور است.
وی با اشاره به اینکه ترویج و گسترش سنت حسنه وقف به‌عنوان یک سرمایه عظیم اجتماعی، پایه توسعه و پیشرفت تمدن اسلامی است، افزود: تأکید آیات نورانی قرآن‌ کریم بر احسان، تعاون، نیکی، انفاق در راه خدا می‌طلبد تا همه برای توسعه فرهنگ وقف و تحقق نیت واقفان گام بردارند.
رئیس اداره اوقاف کرج بیان کرد: افزایش نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه ضرورت توسعه کارکردهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موقوفات را دوچندان کرده است لذا لازم است ظرفیت ‌سازی‌ بیشتری نسبت به موقوفات انجام شود تا از این سنت پسندیده الهی در راه رفع نیازهای روز استفاده شود.
مهدیان در ادامه از ثبت یک وقف جدید در کرج خبرداد و گفت: واقف خیراندیش کرجی «سیده‌رقیه خانم قاضی میرسعید» یک واحد ساختمان مسکونی به مساحت 55 متر را در خیابان چالوس وقف کرد.
رئیس اداره اوقاف کرج تصریح کرد: این وقف با نیت استفاده زوج‌های بی‌بضاعت و با اولویت سادات به ثبت رسیده است.
وی در پایان با بیان اینکه خوشبختانه ثبت وقف جدید در شهرستان کرج طی چندسال اخیر رشد قابل توجهی داشته است، گفت: ارزش این وقف 250 میلیون تومان برآورد شده است.
انتهای پیام

captcha