دستاوردهای انقلاب اسلامی مدبرانه برای نسل جوان بیان شود
کد خبر: 3766390
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
نماینده ولی فقیه در گیلان:

دستاوردهای انقلاب اسلامی مدبرانه برای نسل جوان بیان شود

گروه اجتماعی ــ آیت الله فلاحتی، با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی باید مدبرانه برای مردم و به ‌ویژه نسل جوان بیان شود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به ‌دنبال تمدن‌سازی اسلامی است.

دستاوردهای انقلاب اسلامی مدبرانه برای نسل جوان بیان شود

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، اول آذرماه در سومین همایش ائمه جمعه استان در سال 97 که با موضوع «چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی؛ پیشرفت‌ها و آسیب‌ها» برگزار شد، با تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به منظور تمدن‌سازی نه تنها در جامعه ایرانی بلکه برای تمام دنیای بشر شکل گرفته است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) توانست نظام چند هزار ساله طاغوت را سرنگون کند و انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه تمدن‌سازی اسلامی دارای سه ضلع اسلام، رهبری و مردم است، تصریح کرد: مردم به عنوان پیشتیبانی کننده دین خدا و رهبری نقش تعیین کننده‌ای به عهده دارند.

آیت‌الله فلاحتی، وقوع انقلاب اسلامی را به دلیل وجود اضلاع سه‌گانه مذکور دانست و بیان کرد: اکنون انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن در اختیار روحانیت قرار دارد و مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند «روحانیت و حوزه‌های علمیه شیعه علت محدثه انقلاب هستند و اقشار مختلف مردم از آن حمایت کردند».

وی وجود روحانیت در صحنه را دلیل قطعی تداوم انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: تمام بشریت برای ایجاد تمدن اسلامی به ملت ایران می‌نگرند و نگاه مردم نیز به روحانیت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با تاکید بر اینکه حضور مجاهدانه و روحیه با نشاط روحانیت در عرصه نخستین گام در راستای تمدن‌سازی اسلامی است، خاطرنشان کرد: روحانیت با تلاش و روحیه با نشاط می‌تواند اضلاح سه‌گانه اسلام، رهبری و مردم را تقویت کند.

آیت‌الله فلاحتی، بر احساس مسئولیت روحانیت تاکید کرد و یادآور شد: روحانیت مربی دیگران است و ضمن نگه داشتن مردم در مسیر باید خود نیز در مسیر باشیم.

وی با بیان اینکه روحانیت باید انقلابی بماند و انقلابی عمل کند، متذکر شد: مقام معظم رهبری فرمودند «روحیه انقلابی را در حوزه‌های علمیه احیا کنید».

ائمه جمعه چشم مقام معظم رهبری در مناطق مختلف هستند

امام جمعه رشت اضافه کرد: روحانیت انقلابی است که می‌تواند در عرصه حضور پیدا کند و تاکنون نیز با این روحیه توانسته در جامعه حضور داشته باشد.

آیت‌الله فلاحتی، خواستار ایجاد امید و نشاط در مردم توسط روحانیون به ‌ویژه ائمه جمعه شد و بیان کرد: هر موضوعی که موجب بسترسازی یاس و ناامیدی در مردم شود، خیانت است.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی باید مدبرانه برای مردم و به ‌ویژه نسل جوان بیان شود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به ‌دنبال تمدن‌سازی اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، بر لزوم در صحنه نگه داشتن مردم توسط ائمه جمعه تاکید کرد و گفت: اعتقاد داریم اسلام با جمهوریت است و مردم باید در مقام اجرا در صحنه حضور داشته باشند.

آیت‌الله فلاحتی، با بیان اینکه ائمه جمعه ملازم مقام معظم رهبری هستند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نقد منصفانه نسبت به مسئولان دارند.

این کارشناس دینی، مقام معظم رهبری را بهترین الگو برای تحلیل‌های سیاسی و اجتماعی دانست و یادآور شد: نقد از مسئولان به معنای تخریب دولت و حکومت نیست.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه امامان جمعه باید دردهای مردم را رصد کنند، افزود: ائمه جمعه باید بتوانند مدبرانه، عاقلانه و رحیمانه امور را مدیریت کنند.

آیت‌الله فلاحتی، بر دخالت نکردن عزل و نصب‌ها به ‌ویژه توسط نمایندگان مردم در مجلس تاکید و عنوان کرد: وظیفه قانونی نمایندگان مطالبه موکلان خود از مسئولان و قانونگذاری در مجلس است، اما دخالت در عزل و نصب‌ها امری موهوم محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه ائمه جمعه در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنند، اما به متولیان امر مشاوره می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه چشم مقام معظم رهبری در مناطق مختلف هستند، بیان کرد: امامان جمعه نباید طیفی عمل کنند، زیرا پدر معنوی جامعه محسوب می‌شوند و نقدی که می‌کنند همه باید بدانند از روی عناد نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان، نظام اسلامی را متعلق به ملت ایران دانست و تصریح کرد: نظامی که درخت آن با خون جوانان آبیاری شده باید به نسل آینده انتقال داده شود.

انتهای پیام

captcha