نگاه رو به رشدی در حوزه وقف وجود دارد/ ثبت 1200 وقف جدید در سال جاری
کد خبر: 3766018
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
موسوی متقی:

نگاه رو به رشدی در حوزه وقف وجود دارد/ ثبت 1200 وقف جدید در سال جاری

گروه اجتماعی ـ مدیركل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور معتقد است كه علی‌رغم وجود مشكلات اقتصادی، نگاه رو به رشدی در حوزه وقف میان مردم وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدكاظم موسوی متقی، مدیركل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه امروزه نگاه مردم به وقف بسیار خوب است، گفت:‌ با وجودی كه مضایق مالی و اقتصادی فراوان است اما نگاه رو به رشدی در حوزه وقف در میان مردم داریم.

ثبت 1200 وقف جدید در سال جاری تاكنون
وی افزود:‌ تعداد موقوفات جدید از 70 مورد قبل از انقلاب به 2100 مورد وقف جدید در سال گذشته و در سال جاری نیز تاكنون 1200 مورد رسیده است.
موسوی متقی با بیان اینكه موقوفات جدید با نیات جدید و به روز وقف شده‌اند، گفت:‌ در این موقوفات مباحث علم و فناوری و همچنین حمایت از ایتام، بهداشت و درمان و غیره داشتیم مخصوصا در حوزه بیماران سرطانی طی دو سال اخیر موقوفاتی خوبی به ثبت رسیده است.

نیك‌اندیشان ابتدا اموالشان را وقف كرده و سپس اهدا كنند
مدیركل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور با تصریح اینكه نگاه مردم به وقف خوب و روشن است كه باز هم جا دارد بیشتر از این‌ها رشد كند، گفت: اگر كسی خواست اموالش را به جایی اهدا كند می‌تواند ابتدا آن را وقف كرده و بعد اهدا كند و حتی هر كسی می‌تواند مدیریت وقفش را شخصاً عهده‌دار شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود واقفان را انسان‌هایی ایثارگر دانست كه اندوخته عمر خود را برای رفع نیازهای هم‌نوعان بخشیده و از خود ایثار كردند و گفت: واقفان بزرگی نظیر مرحوم نمازی و خلیلی همه آنچه كه با رزق حلال به دست آورده بودند را به خاطر تقرب الی‌الله و رفع نیاز مردم ایثار و وقف كردند.
انتهای پیام

captcha