مردم ایرانشهر ۲۸ اصله نخل خرما وقف کردند
کد خبر: 3751640
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸

مردم ایرانشهر ۲۸ اصله نخل خرما وقف کردند

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: در قالب طرح «بصیرت عاشورایی» در ایرانشهر ۲۸ اصله نخل خرما توسط مردم منطقه وقف شد.

مردم ایرانشهر ۲۸ اصله نخل خرما وقف کردند

حجت‌الاسلام محسن اشرفیان، معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان گفت: در قالب طرح «بصیرت عاشورایی» در ایرانشهر ۲۸ اصله نخل خرما توسط مردم منطقه وقف شد.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اظهار کرد: طرح بصیرت عاشورایی امسال از ابتدای ماه محرم و با حضور ۸۰ مبلغ دینی در ۸۰ پایگاه مذهبی استان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
وی بیان کرد: این مبلغان علاوه بر بیان مسائل عقیدتی و احکام، مشاوره، اقامه نماز، جلسات عزاداری و حلقه‌های معرفت در سطح مساجد و اماکن متبرکه به معرفی و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف نیز می‌پردازند.
اشرفیان ادامه داد: وجود قشر سنتی و مذهبی در استان سیستان و بلوچستان موجب شده تا بیشتر موقوفات استان را مساجد تشکیل دهند اما خوشبختانه با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته توسط ادارات اوقاف و مبلغان دینی تا حدی سایر مسائل و نیازهای استان نیز در فهرست نیات خیرین و واقفین قرار گرفته است.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان اظهار کرد: احداث مسجد، کمک به فقرا، برگزاری ویژه برنامه‌های اربعین حسینی و کمک به روستانشینان از جمله نیات وقف‌های صورت گرفته است.

انتهای پیام

captcha