واقفان خیراندیش 26 وقف جدید در خراسان‌شمالی ثبت کردند
کد خبر: 3746688
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۵

واقفان خیراندیش 26 وقف جدید در خراسان‌شمالی ثبت کردند

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: ازابتدای امسال تاکنون ۲۶ وقف جدید به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد ریال دراستان به ثبت رسیده است.

واقفان خیر اندیش 26 وقف جدید در خراسان‌شمالی ثبت کردند

حجت الاسلام علی اکبر صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در گفت وگو با ایکنا ازخراسان‌شمالی اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 26 وقف جدید با نیت های دارودرمان، امور قرآنی،کمک به در راه ماندگان، ازدواج جوانان با ارزش ریالی 40 میلیارد ریال به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان 40 وقف جدید از سوی واقفین اهدا شده اما به دلیل زمانبر بودن روال ثبت آن هنوز در سامانه موقوفات به ثبت نرسیده است.
صفری با بیان اینکه رویکرد وقف‌های جدید بیشتر نیاز روز است، افزود: با توجه به اینکه به افراد در هنگام ثبت وقف مشاوره می‌دهند در این راستا این مشاوره ها بیش از 80 درصد در ثبت نیت واقفان تاثیرگذار است.
وی با اشاره اینکه امروز به وقف های با رویکرد اجتماعی و فرهنگی نیاز فراوان داریم، گفت: طی سال جاری رویکرد نیت واقفان درراستای این موارد بوده است.
صفری با اشاره به وجود پنج هزار و ۵۶۰ موقوفه در استان، افزود: در این استان ۱۱ هزار و ۲۴۸ رقبه وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۹۴۰ مورد دارای درآمد و مابقی درآمد ندارند.

captcha