حفظ پاکدامنی؛ تضمین‌کننده استحکام خانواده
کد خبر: 3716565
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲

حفظ پاکدامنی؛ تضمین‌کننده استحکام خانواده

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی و پرورشی آموزش وپرورش استان اردبیل گفت: یکی از عواملی که استحکام خانواده را تضمین می کند حفظ پاکدامنی زن ومرد است.

حفظ پاکدامنی؛ تضمین کننده استحکام خانوادهمصطفی کافی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش وپرورش استان اردبیل، در گفت و گو با ایکنا از اردبیل، گفت: برای حفظ استحکام خانواده زن و مرد هر دو باید حد و مرز انتظارات خود را با امکانات و توانمندی های طرف مقابل مورد سنجش قرار دهند تا در خانواده جلوی آسیب ها و اختلافات گرفته شود و به تحکیم خانواده ضربه ای وارد نشود.
کافی با تأکید بر اینکه یکی از عواملی که استحکام خانواده را تضمین می کند حفظ پاکدامنی زن و مرد است ادامه داد: بدیهی است که اگر بی عفتی از هر گذرگاهی متوجه کانون خانوادگی شود به تدریج خانواده استواری واستحکام خود را ازدست خواهد داد نباید فراموش کرد همانطوری که مادر برای فرزند خانواده الگو است پدر نیز همین نقش را برعهده دارد.
وی افزود: آیات قرآن همان طور که به زنان دستور حفظ عفت و پامدامنی را داده است به همان اندازه به مردان سفارش کرده که از جاده عفاف و پاکدامنی خارج نشوند اگر به زنان تاکید شده که در ارتباط با دیگران چشمان خود را از نامحرمان بپوشاند به مردان نیز توصیه کرده است که چشمان خود را از نامحرمان کنترل نمایند در روایات اسلامی نگاه به نامحرم همانند تیری زهرآلودی از طرف شیطان قلمداد شده است.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش وپرورش استان اردبیل تصریح کرد: یکی از عواملی که به خانواده استحکام می بخشد تعدیل خواسته های زن و مرد از یکدیگراست به عبارتی در خانواده نباید حدود انتظارات و توقعات آنان از یکدیگر بیش از توان و ظرفیت آنان باشد.
وی گفت: در برخی از خانواده ها زن و مرد بدون در نظر گرفتن امکانات و توانمندی هایشان توقعاتی بیش ازحد و توان از یکدیگر دارند. مثلا زن خانه به شوهرش می گوید به مردم نگاه کنید و ببینید آنان چگونه زندگی می کنند شما نیز باید چنین و چنان باشید همچنین بسیاری از مردان هم تقاضاهایی بیش از حد توان از همسران خود دارند مثلا می گویند ببینید که زنان با مردم چکونه رفتار می کنند و با دیگران چگونه تعامل دارند و شما نیز باید همانند آنان باشید اما این عده فراموش کرده اند که همه انسانها با یکدیگر متفاوت هستند و هرگز نمی توان دو نفر را پیدا کرد که همانند هم باشند.
انتهای پیام

captcha