تایباد رتبه نخست وقف در خراسان رضوی را به خود اختصاص داد
کد خبر: 3704074
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

تایباد رتبه نخست وقف در خراسان رضوی را به خود اختصاص داد

گروه شهرستان‌ها - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های تایباد و باخرز گفت: از ابتدای سال جاری شهرستان مرزی تایباد با ثبت 15 وقف جدید به ارزش هشت میلیارد و 567 میلیون ریال موفق به کسب رتبه نخست استان شد.

احمد محمدیان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تایباد و باخرز در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: از ابتدای سال جاری شهرستان مرزی تایباد با ثبت 15 وقف جدید به ارزش هشت میلیارد و 567 میلیون ریال موفق به کسب رتبه نخست استان شد.

وی بیان کرد: این موقوفات به منظور برگزاری مراسمات فرهنگی قرآنی در مساجد، ساخت و توسعه مسجد، حسینیه و زینبیه، عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در ماه محرم، ساخت مراکز فرهنگی ـ قرآنی و تجاری و نیز امورات حوزه علیمه وقف شده‌اند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تایباد و باخرز در ادامه افزود: از این تعداد، شش موقوفه در تایباد و 9 موقوفه دیگر در باخرز به ثبت رسیده است.
محمدیان، وقف‌های ثبت‌شده این شهرستان مرزی را 477 موقوفه دانست و با اشاره به اینکه 80 درصد این موقوفات مسجد و حسینیه است، اظهار کرد: 25 موقوفه مربوط به اطعام و تعزیه‌خوانی حضرت سیدالشهدا(ع) و 180 موقوفه شامل آب انبار و حمام برای استفاده عموم، ساخت حسینیه، هزینه برای ایتام و خیرات است.
وی گفت: وقف برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن کریم، برگزاری مراسم برای اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، رسیدگی به خانواده‌ های بی بضاعت و برطرف کردن برخی مشکلات حوزه اشتغال جوانان از مهم‌ترین نیازهای این منطقه است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تایباد و باخرز بیان کرد: سال گذشته 23 وقف به ارزش بیش از 11 میلیارد و 720 میلیون ریال در این دو شهرستان به ثبت رسیده است.
انتهای پیام

captcha