توزیع 2500 کتاب جدیدالتألیف در مؤسسات و پیش‌دبستانی‌های قرآنی خراسان رضوی
کد خبر: 3700257
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

توزیع 2500 کتاب جدیدالتألیف در مؤسسات و پیش‌دبستانی‌های قرآنی خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی و مردمی خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از 2500 کتاب جدیدالتألیف آموزش و پروش با نگاه سیره رضوی و رویکرد قرآنی در مؤسسات قرآنی و پیش‌دبستانی‌های استان توزیع شده است، گفت: در خصوص آموزش این کتاب‌ها نیاز به برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت توانمندی مدیران و مربیان قرآنی وجود دارد.

طلیعه حسینی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی و مردمی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی با بیان اینکه حدود 250 مؤسسه و بیش از 300 خانه قرآن در سراسر استان وجود دارد که کار قرآنی برای خردسالان انجام می‌دهند، عنوان کرد: ما بنا داریم فعالیت این مراکز را ارتقا دهیم در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای میان اداره‌کل آموزش و پرورش که فعالیت مهدهای کودک زیر نظر این مجموعه است و اتحادیه مؤسسات قرآنی استان بسته شد تا تمام مؤسسات ارتقا پیدا کنند.

فعالیت پیش‌دبستانی‌ با رویکرد قرآنی در خراسان رضوی
وی با اشاره به اینکه در این تفاهم‌نامه مؤسسات می‌توانند استاندارهای لازم را اخذ کنند، ابراز کرد: در این تفاهم‌نامه مؤسسات می‌توانند از محتوای کتاب‌های آموزش و پرورش در کنار آموزه‌های قرآنی استفاده کنند و در چنین شرایطی شاهد پیش‌دبستانی‌هایی با رویکرد قرآنی در سراسر استان خواهیم بود.
حسینی با بیان اینکه بیش از 2500 کتاب جدیدالتألیف آموزش و پروش با نگاه سیره رضوی و رویکرد قرآنی در مؤسسات قرآنی و پیش دبستانی‌ها توزیع شده است، گفت: نیاز است که در خصوص آموزش این کتاب‌ها، کارگاه آموزشی برای توانمندی مدیران و مربیان برگزار شود.

توزیع 2500 کتاب جدیدالتألیف در مؤسسات و پیش‌دبستانی‌های قرآنی خراسان رضوی
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی و مردمی خراسان رضوی هدف این فرآیند را ارتقابخشی سطح کیفی و آموزشی مؤسسات قرآنی دانست و افزود: در اتحادیه مؤسسات قرآنی اتفاقات خوبی افتاده و نمودار سازمانی مؤسسه هم شکل گرفته است.

شکل‌گیری کارگروه‌های تخصصی
وی با بیان اینکه 13 کارگروه تخصصی در اتحادیه مؤسسات قرآنی مشخص شده که شکل‌گیری این کارگروه‌های تخصصی کمک بسیار زیادی به ارتقا مؤسسات قرآنی می‌کند، تشریح کرد: از جمله این کارگروه‌ها می‌توان به بحث کودک و نوجوان، تفسیر، حفظ قرآن، قرائت، هنرهای قرآنی و ... اشاره کرد که شاهد ارتقا سطح آنان خواهیم بود.

انتهای پیام

captcha