ساماندهی متکدیان نیازمند حمایت و جذب مشارکت‌های عمومی است
کد خبر: 3686322
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸

ساماندهی متکدیان نیازمند حمایت و جذب مشارکت‌های عمومی است

گروه اجتماعی: معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر اهمیت اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در خصوص نحوه برخورد با متکدیان، بیان کرد: ساماندهی متکدیان نیازمند حمایت و جذب مشارکت‌های عمومی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی استانداری، علی اصغرجمشیدنژاد، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار امروز در ستاد ساماندهی متکدیان بر اطلاع رسانی، آگاه سازی مردم و جذب مشارکت‌های عمومی برای ساماندهی متکدیان تأکید کرد.
جمشیدنژاد با اشاره به بومی سازی قوانین و آیین نامه‌های مرتبط با ساماندهی متکدیان، متناسب با شرایط هر استان گفت: دستگاه‌هایی که در این زمینه مسئولیت دارند باید با اولویت گذاری و کار گروهی در اجرای وظایفشان تلاش کنند.
وی فرهنگ سازی و انجام فعالیت‌های فرهنگی در نحوه رفتار شهروندان با متکدیان و اسکان آنان را در فضای مناسب مهم برشمرد و افزود: با کمک رسانه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و نیروهای مردمی، معضل تکدی گری به صورت ریشه‌ای باید حل و فصل شود.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار بیان کرد: بررسی وضعیت خانواده‌های کودکان متکدی با محوریت بهزیستی تاثیری مثبت در حل مشکل این خانواده‌ها و جمع آوری کودکان متکدی دارد.
وی با اشاره به فعالیت موسسه‌های خیریه و سازمان های مردم نهاد در این بخش اظهار کرد: مشارکت مردم با ستاد ساماندهی متکدیان می‌تواند به افراد نیازمند واقعی کمک کرده و از سوء استفاده افراد سودجو پیشگیری کند.
جمشیدنژاد اضافه کرد: امور اتباع و مهاجرین خارجی مطابق با مفاد کنوانسیون های بین المللی، مسئولیت جمع آوری متکدیان خارجی را بر عهده دارد.

captcha