حماسه 9 دی خنثی کننده کینه‌های دشمنان داخلی و خارجی بود
کد خبر: 3677567
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

حماسه 9 دی خنثی کننده کینه‌های دشمنان داخلی و خارجی بود

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه اوقاف گیلان گفت: حماسه 9 دی خنثی کننده کینه‌های بیش از 30 سال دشمنان داخلی و خارجی علیه انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان امروز در حاشیه راهپیمایی با اشاره به گرامیداشت روز 9 دی، به تبیین موضوع فتنه در آیات و روایات پرداخت و اظهار کرد: نگاه خدا در قرآن کریم درباره مسئله فتنه از حساسیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

وی افزود: خداوند بزرگ با قائل شدن کرامت برای مقام انسان، کشتن کسی بدون فرآیند قصاص و بدون حق را جایز ندانسته است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه اوقاف گیلان با بیان اینکه در قرآن کریم کشتن یک نفر معادل کشتن تمام بشریت است، گفت: در مبانی دینی و اسلامی گناه فتنه شدیدتر و بزرگتر از قتل است.

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: علت بزرگتر بودن گناه فتنه نسبت به قتل این است که گناه قتل متوجه یک نفر و کشتن یک شخص است اما فتنه باعث از دست رفتن ایمان و سعادت جامعه، فاصله گرفتن مردم از حقیقت و خوبی‌ها می‌شود و موجب تشخیص ندادن حق از باطل است.

وی تاکید کرد: فتنه انحرافی در جامعه ایجاد می‌کند که عموم مردم را در بر می‌گیرد و باعث گمراه شدن همگان می شود لذا همه در مقابل فتنه مسئولیت دارند و در واقع مقابله همگانی بافتنه و بسیج همگانی در مبارزه با فتنه وظیفه انقلابی همه است.

مدیركل اوقاف و امورخیریه استان گیلان در ادامه مبارزه با فتنه را یک دستور قرآنی دانست و گفت: در فتنه راه حقیقت از باطل ناپیدا می‌شود و از همین جهت همه موظف به مبارزه با فتنه هستند و طبق وعده الهی اگر امت مسلمین به وظیفه خود در مقابله با فتنه عمل نکنند، ساکت باشد و یا همراهی کنند، خداوند انها را در دنیا وآخرت عذابی سخت می‌کند.

علیزاده اقدام انقلابی مردم با بصیر، ولایی و هوشیار ایران در یوم الله 9 دی را یک اقدام قرآنی توصیف کرد و گفت: فتنه دشمن را برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب امیدوار کرد و قیام مردم در 9 دی این امید دشمنان را ناامید کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز ولایت فقیه کشتی نجات دنیای اسلام است، گفت: ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاء در عصر کنونی است و همه باید با تبعیت و اطاعت از او در مقابل فتنه های تهدید کننده که بقای اسلام را نشانه گرفته و براندازی نظام را هدف قرارداده اند، بمانند و از اسلام، انقلاب و ولی فقیه دفاع کنند.

مدیركل اوقاف و امورخیریه استان گیلان افزود: سکوت در برابر فتنه خیانتی بزرگ به اسلام، انقلاب و ملت ایران اسلامی و ولایت فقیه كه نائب امام عصر(عج) است، می باشد.

علیزاده یادآور شد: اسلام و انقلاب رایگان به دست ما نرسیده و هزینه‌های زیاد برای آن انجام شده که با ایستادگی و مقاومت باید شکرگزار این دو نعمت بزرگ الهی باشیم.

وی همچنین 9 دی را غلبه اسلام ناب محمدی بر اسلامی آمریکایی خواند و گفت: 9 دی خنثی کننده کینه‌های بیش از 30 سال دشمنان داخلی و خارجی علیه انقلاب اسلامی بود این روز متعلق به همه ملت است كه با گرایش های مختلف در دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب به صحنه آمدند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان همچنین افزود: 9دی غلبه گفتمان امام، رهبری، انقلاب اسلامی و مردم علیه گفتمان ظلم، ستم، استکبار جهانی، لجاجت و دیکتاتوری بود.

حجت الاسلام علیزاده همچنین گفت: 9دی عاشورای انقلاب و دفاع از انقلاب عاشورایی و رکن رکین خیمه انقلاب یعنی ولایت فقیه بود و باید آن را زنده نگه داشت.

captcha