پرورش انسان دین‌دار و اخلاق‌مدار؛ محور اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
کد خبر: 3676196
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴

پرورش انسان دین‌دار و اخلاق‌مدار؛ محور اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

گروه فرهنگی: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با بیان اینکه در تمام برنامه‌های کانون ارزش‌های اخلاقی محور است، عنوان کرد: در کانون انسان تمام ساحتی تربیت می‌شود، در واقع کار کانون پرورش انسان دین‌دار و اخلاق‌مدار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، جواد محقق نیشابوری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، ظهر امروز، چهارم دی‌ماه در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی برگزار شد، به ارائه سیاست‌ها و برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب برنامه عملیاتی سال جاری پرداخت واظهار کرد: هدف ما در کانون، پرورش فکر و ایجاد خلاقیت در کودکان و نوجوانان است، با توجه به جمعیت استان خراسان رضوی مراکز کانون بسیار محدود است و باید با همت و تلاشی بسیار مراکز جدید را احداث و بارورتر کنیم.
محقق با‌ بیان این‌که در سال گذشته سه مرکز کانون پرورش فکری افتتاح شد، گفت: با بالا رفتن اعتبارات کانون در طرح توسعه برنامه پنج ساله می‌توان امیدوار بود که در سال‌های آینده این کمبود در مراکز کانون برطرف شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری در کل کشور هزار و 12 مرکز دارد، اظهار کرد: کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی فعالیت‌های گسترده‌ای را در حوزه‌های مختلف انجام داده و در حوزه فرهنگی و هنری بسیار قوی است.
وی با اشاره به فعالیت‌های کانون ادامه داد: در جشنواره دو سالانه اعضا کانون در بخش فعالیت‌های هنری در سال 95 ، خراسان رضوی دارای 38 برگزیده بود در حالی‌که شهرهای بزرگی همچون تهران با دارا بودن مراکز بسیار آمار کمی داشتند.
محقق در ارائه سیاست‌ها و برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی کانون پرورش فکری در قالب برنامه عملیاتی، پیشنهاداتی را به کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری استان در خصوص کانون ارائه داد و گفت: تشکیل کمیته‌ای جهت پویا‌نمایی کتابخانه مدارس ابتدایی حاشیه شهر، ارائه پیام‌های تربیتی با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان از طریق تبلیغات شهری، مشارکت‌ در تأمین کتاب مراکز کانون، مشارکت در گسترش مراکز فراگیر کانون در شهرهای دیگر، بسترسازی مناسب جهت استفاده از دانش‌آموزان تحت پوشش از امکانات کانون، حضور کانون به عنوان یک عضو در کمیته نظارت بر نشر کودک، تخصیص فضای مناسب در منطقه مصلی جهت آغاز به کار مجدد مراکز فرهنگی و هنری شماره 6 مشهد، اختصاص فضای دائمی برای نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، ایجاد بستر مناسب جهت تولیدات مشترک با صدا و سیما از جمله این درخواست‌ها بود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با بیان اینکه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی مهم‌ترین کارگروه در حوزه فعالیت‌های استانداری است، بیان کرد: در این کارگروه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی کانون بررسی می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: درهمه برنامه‌های کانون به رویکرد‌های دینی و مذهبی توجه می‌شود، این رویکرد دینی ابعاد متفاوتی دارد.
محقق تصریح کرد: این ابعاد شامل بخش‌های تخصصی که مبتنی بر آموزه‌های مستقیم دین شامل آیات، احادیث، مناسبت‌های ویژه و شیوه زندگی اولیاء دین است، در بخشی دیگر فعالیت‎‌های کانون، به معرفی ائمه(ع) و شخصیت‌های دینی و یا کتب مذهبی پرداخته می‌شود.
توحید؛ محور فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال جاری
وی بیان کرد: درهمه مراکز 42 گانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است، همه ساله برای فعالیت‌ها محوری را تعیین می‌کنیم تا برنامه‌های کانون در آن سال بر روی آن تنظیم شود، محوریت امسال در مراکز 42 گانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توحید است.
محقق ابراز کرد: بخش مهم دیگر که دارای اهمیت ویژه‌ای است، خروجی افراد در کانون است، خروجی این فعالیت‌ها فردی است که تمام ایده‌آل‌های یک شخصیت مذهبی و ویژگی‌هایی همچون دین‌مداری، اخلاق‌مداری و... را دارا است، در واقع فعالیت‌های کانون و همچنین آموزش مربیان طوری است که چنین فردی را به جامعه تحویل خواهد داد.
پرورش انسان دین‌دار و اخلاق‌مدار محور اصلی کانون پرورش فکری
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با بیان اینکه در تمام برنامه‌های کانون ارزش‌های اخلاقی محور است،عنوان کرد: در کانون انسان تمام ساحتی تربیت می‌شود، در واقع کار کانون پرورش انسان دین‌دار و اخلاق‌مدار است.
در پایان این مراسم از دو تن از دانش‌آموزان کانون که در بخش مسابقات نقاشی محیط زیست در کره جنوبی حائز رتبه شده بودند تقدیر و تجلیل شد.

captcha