قرآن خواندن سر مبارک امام حسین(ع)/ پاسخ به یک شبهه
کد خبر: 3647935
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳

قرآن خواندن سر مبارک امام حسین(ع)/ پاسخ به یک شبهه

گروه شبکه‌های اجتماعی: مجید معارف در کانال تلگرامی خود به این پرسش که «آیا خواندن قرآن سر مبارک حضرت امام حسین(ع) بر سر نیزه با خود قرآن و عقل در تضاد نیست؟» پاسخ داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مجید معارف در کانال تلگرامی خود و در پاسخ به این پرسش که «آیا خواندن قرآن سر مبارک حضرت امام حسین(ع) بر سر نیزه با خود قرآن و عقل در تضاد نیست؟» آورده است:

در پاسخ این سوال ۳ مطلب قابل تامل است:
خبر در کتاب‌های معتبر سیره و تاریخ مانند ارشاد شیخ مفید ۱۷۶/۲، الخرائج راوندی ۵۷۷/۲، مناقب ابن شهر اشوب و علامه مجلسی جلد ۴۵ در مواضع متعدد وارد شده است و نمی‌توان آن را کذب و جعل فرض کرد بلکه محتمل‌الصدور است.
از جهت عقلی بله جزء محالات عادی است که سرِ جدا شده از بدن سخن بگوید اما این موضوع محال عقلی نیست چون ما به مجموع علل یک واقعه احاطه نداریم.
از جهت عرضه خبر بر قرآن، خبر قابل تایید است؛ چون طبق آیات قران در سوره مبارکه یس آیه ۶۵ و سوره مبارکه فصلت آیه‌های ۲۰ و ۲۱ در روز قیامت، زبان مجرمین لال شده و به اذن خدا دست و پا و چشم و گوش آنان به نطق در می‎آید، پس استبعادی ندارد که سر مقدس امام حسین (ع) به اذن خدا به نطق در آمده باشد.
captcha