پوشش زنده عزاداری‌های محرم از صدا و سیمای قزوین
کد خبر: 3647283
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

پوشش زنده عزاداری‌های محرم از صدا و سیمای قزوین

گروه اجتماعی: صداوسیمای مرکز قزوین برای پوشش زنده عزاداری‌های محرم در ایام تاسوعا و عاشورا تمهیدات ویژه‌ای پیش‌بینی کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای استان قزوین ابوالفضل معصومی فر مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین گفت: این مرکز از روز جمعه 8 محرم بخش دوم تمهیدات خود را برای پوشش زنده عزاداری های مردمی در نقاط مختلف استان عملیاتی خواهد کرد.
مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین افزود: سیمای مرکز قزوین روز جمعه 8 محرم از ساعت 20:30 سینه زنی سنتی عزاداران حسینی را در عصمت آباد و همچنین تجمع عزاداران حسینی را در اسفرورین بصورت زنده پوشش می دهد.
وی اظهار کرد: روز 9 محرم که به عنوان «روز سقا» نامگذاری شده است؛ گردهمایی بزرگ مردم قزوین در خیابان شهدا و عصر همان روز گردهمایی عزاداران حسینی را در تاکستان منعکس می کنیم.
معصومی فر در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه فریضه ی نماز در دین مبین اسلام و همچنین توجه حضرت سیدالشهداء علیه السلام به این امر؛ گفت: در روز 10 محرم صداوسیمای مرکز قزوین نماز ظهر عاشورا را بصورت زنده در قزوین، نماز عصر را در دانسفهان و در شام غریبان حضرت امام حسین علیه السلام هم تجمع مردم شال از رسانه پخش خواهد کرد.
وی در ادامه بیان کرد: در روز 11 محرم ساعت 20:30 تجمع عزاداران حسینی در اقبالیه و روز 12 محرم نیز ساعت 14 گردهمایی سوگواران ارداق و ساعت 20 همان روز تجمع عزاداران حسینی در مهرگان به صورت زنده از سیمای مرکز قزوین پخش خواهد شد.
captcha