رفسنجان را از وجود مشروبات الکلی پاکسازی می‌کنیم
کد خبر: 3625866
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸
ملانوری:

رفسنجان را از وجود مشروبات الکلی پاکسازی می‌کنیم

گروه اجتماعی: فرماندار رفسنجان با یادآوری طرح موفقیت‌آمیز جمع‌آوری قلیان‌ها در شهرستان رفسنجان تأکید کرد: پس از این طرح در نظر‌ داریم، شهر را از وجود مشروبات الکلی پاکسازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حمید ملانوری، فرماندار رفسنجان دیروز سه‌شنبه، 10 مرداد در جلسه شورای ساماندهی سالمندان و ستاد ساماندهی متکدیان با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: طرح جمع‌آوری  متکدیان، کودکان خیابانی و کار و معتادان در شهرستان رفسنجان هفته چهارم اجرای خود را می‌گذراند که به کمک دستگاه‌ها، نهادها و بخش خصوصی در حال اجراست.
وی افزود: رفسنجان به مأمنی برای این افراد تبدیل شده بود و معضلاتی در شهرستان ایجاد می‌کرد که با تلاش و همت همه ارگان‌ها به نتایج مثبت رسیدیم.
فرماندار رفسنجان تصریح کرد: اگر دنبال اقدامی باشیم تا کمبودها را جبران کنیم، با اتحاد و همدلی و بسیج نیرو امکانات میسر می‌شود.
وی افزود: ستادی برای این طرح نیاز بود که به کمک آموزش و پرورش یک باب مدرسه بلااستفاده تهیه شد و به کمک بهداشت، نیروی انتظامی، شهرداری، کمیته امداد و بهزیستی و ... به اجرای طرح پرداختیم.
ملانوری بیان کرد: متکدیانی که در سطح شهرستان رفسنجان جمع‌آوری می‌شوند، براساس وضعیت و نیازهایشان تفکیک شده و نیازمندان واقعی را شناسایی کردیم تا زیرپوشش نهادهای حمایتی قرار گیرند.
وی گفت: گروه‌هایی در این متکدیان بودند که در مکان‌هایی نظیر اطراف شهربازی ‌مستقر می‌شدند و روزها به تکدی‌گری می‌پرداختند که طرد شدند.
ملانوری عنوان کرد: تا روز گذشته ۳۰۵ نفر متکدی جمع‌آوری شدند که در بین آنها کودکان کار، خیابانی، متکدی و ولگرد بود و ۹۰ درصد غیربومی و ۹۸ درصد معتاد به انواع مواد مخدر بودند.
فرماندار رفسنجان با بیان اینکه دو نفر از افراد ‌جمع‌آوری شده شرایط پوشش توسط کمیته امداد و دو نفر شرایط پوشش سازمان بهزیستی را دارد، افزود: پرونده‌های این افراد تشکیل و به ارگان مربوطه معرفی شدند.
ملانوری اظهارکرد: معتادانی که شناسایی شدند نیز به کمپ معرفی و در آنجا به سر ‌می‌برند و آزمایش سه نفر از بین پنج نفری که مشکوک به اچ‌آی‌وی بودند، مثبت اعلام شده است.  
وی با تأکید بر اینکه این طرح تا پاکسازی کامل شهر ادامه دارد، بیان کرد: مردم باید آگاه بوده و در اجرای این طرح همکاری داشته باشند و کمک‌های خود را به نهادهای حمایتی تحویل دهند تا به نیازمندان واقعی برسد.
وی با یادآوری طرح موفقیت‌ آمیز جمع‌آوری قلیان‌ها در شهرستان رفسنجان تأکید کرد: پس از این طرح در نظر‌ داریم، شهر را از وجود مشروبات الکلی پاکسازی کنیم.
captcha