اهمیت ویژه آینده پژوهی در حوزه مسائل اجتماعی
کد خبر: 3625864
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷
بلندی مطرح کرد:

اهمیت ویژه آینده پژوهی در حوزه مسائل اجتماعی

گروه اجتماعی: معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه رسیدگی به مسائل اجتماعی عزم بزرگی می‌خواهد و ادارات باید از حرکت روزمرگی خارج شوند‌، گفت: مسائل اجتماعی قابل پیش‌بینی هستند و آینده‌پژوهی در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، عباس بلندی، معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمان دیروز سه‌شنبه، 10 مرداد در شورای ساماندهی سالمندان و ستاد ساماندهی متکدیان شهر رفسنجان گفت: مسائل اجتماعی قابل پیش‌بینی هستند و آینده‌پژوهی در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: مطالبات مردم بیشتر به بخش‌های عمرانی ‌و ساخت و ساز سوق پیدا کرده و از مطالبات اجتماعی دور شده‌اند، اما مسائل اجتماعی باید توسط دولت تسهیل و به کمک مردم اجرا شوند.
بلندی با بیان اینکه در حوزه متکدیان در رفسنجان اتفاق ویژه‌ای انجام شده است، تصریح کرد: کودکان خیابانی و متکدیان مسئله سختی نیست و فقط باید مطالبه‌گر باشیم و با تسهیل‌گری دولت و کمک بخش خصوصی ورود کنیم.
وی بیان کرد: پیش از این در استان کرمان ۱۰ اورژانس اجتماعی داشتیم که یکی در شهرستان رفسنجان فعالیت داشت و سال جاری هفت اورژانس اجتماعی به این تعداد اضافه شده است.
معاون اداره کل بهزیستی استان کرمان گفت: رسیدگی به مسائل اجتماعی عزم بزرگی می‌خواهد و ادارات باید از حرکت روزمرگی خارج شوند‌.
وی با اشاره به اینکه در بهزیستی آمادگی هرگونه همکاری برای این حرکت جهادی در رفسنجان را داریم، اظهارکرد: کرمان سومین استان کشور است که بیشترین تعداد بچه‌ها را در مراکز شبانه‌روزی دارد.
بلندی تأکید کرد: معتقدم اول باید بر روی زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه کار کنیم و بعد به مسائل اقتصادی بپردازیم.
captcha