تحصیل 1600 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3619405
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

تحصیل 1600 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد

گروه فرهنگی: رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هزار و 600 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان این استان تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، نوروز هاشمی، رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد امروز، 25 تیرماه در آغاز همایش آموزشی معلمان جدیدالورود، اظهار کرد: این تعداد در دو بخش کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در 6 رشته تحصیل می‌کنند .
وی بیان کرد: 60 درصد این معلمان بومی استان و مابقی از استان‌های مجاور هستند .
رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این همایش آموزشی 88 معلم جدیدالورود رشته‌های آموزش ابتدایی و علوم تربیتی آموزش‌های فناوری روز و روش‌های تدریس را فرا می‌گیرند.
هاشمی تصریح کرد: معلمان الگوی خوبی برای جامعه و تربیت کننده نیروی انسانی هستند.دانش‌آموزانی که در دبستان‌ها و دبیرستان‌ها تحصیل می‌کنند در توسعه و پیشرفت کشور در آینده نقش مهم و تاثیرگذاری دارند، تربیت دانش‌آموزانی خلاق، پرسشگر، متعهد و متخصص از رسالت‌های معلمان است.
وی عنوان کرد: با وجود داشتن نیروی انسانی توانمند آینده ایران اسلامی بسیار امیدبخش متصور می‌شود که در این بین معلمان نقش کلیدی دارند .
رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این دوره مهارت آموزی برای تعداد 88 نفر از استخدامی‌های جدید آموزش و پرورش استان در رشته‌های آموزش ابتدایی و علوم تربیتی به مدت 45 روز در دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود که در طول  مرحله اول این دوره آموزشی افراد پذیرفته شده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش با مهارت‌های حرفه معلمی و فنون تدریس آشنا خواهند شد.
همچنین، حجت‌الاسلام دهسار، مسئول نهاد نماینده ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این مراسم گفت: معلمی رسالت پیامبری و محصول آن انسان مطلوب است .
وی افزود: تلاش، تعهد، تخصص و شناخت باورها به دانش‌آموزان از مهم‌ترین وظایف معلمان است .
حجت‌الاسلام دهسار بیان کرد: معلمی مسئولیتی است که مانند دیگر مسئولیت‌ها هم در دنیا و هم آخرت باید عملکرد آن را پاسخگو باشیم .
بنابر این گزارش، همچنین هادی زارع‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به فعالیت بیش از 13 هزار معلم در امر آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، ابراز کرد: پذیرش معلمان به دو صورت دانشگاه فرهنگیان و تعهد دبیری انجام می‌شود .
وی افزود: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سرمایه جامعه سرمایه انسانی است که تربیت آن به عهده معلمان است .
زارع‌پور یادآور شد: طی چهار سال گذشته هزار و 400 نفر به عنوان معلم در آموزش و پرورش مشغول خدمت شدند.
captcha