ضرورت راه اندازی مراکز فرهنگی دفاع مقدس در شهرستان‌های خوزستان
کد خبر: 3606192
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

ضرورت راه اندازی مراکز فرهنگی دفاع مقدس در شهرستان‌های خوزستان

گروه فرهنگی: استاندار خوزستان به لزوم راه اندازی مراکز فرهنگی دفاع مقدس در شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: در نظر داریم مراکز فرهنگی دفاع مقدس را در شهرستان‌های دیگر به ویژه آنهایی که در دفاع مقدس نقش داشتند، راه اندازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان امروز 13 خرداد در استانداری خوزستان تشکیل شد. غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در آغاز این نشست یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای حادثه 15 خرداد را گرامیداشت و گفت: طرح های پژوهشی انجام شده در این ستاد ارزشمند هستند و تمام دستگاه‌های اجرایی اسناد موجود از دوران دفاع مقدس را در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار دهند تا مستند جامعی تهیه شود.

 وی اظهار کرد: استاندار خوزستان با بیان اینکه 14 یادمان در استان در نظر گرفته شده که نیازمند ترمیم و بازسازی هستند، گفت: اجرای این کار به معاونت عمرانی استانداری واگذار و برنامه ریزی شد سالانه سه یا چهار یادمان نوسازی و اقدامات لازم جهت تامین اعتبار آن انجام شود.

شریعتی با بیان اینکه خوزستان به عنوان پایتخت دفاع مقدس است، هر ساله میزبان کاروان‌های راهیان است، افزود: تکمیل این یادمان‌ها می تواند به بحث توریسم دفاع مقدس کمک کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در بحث توریسم دفاع مقدس با توجه به اینکه خوزستان سالانه میزبان تعداد قابل توجهی از هموطنان در مناطق جنگی است در این زمینه ضرورت دارد امکانات لازم جهت اسکان و خدمات رسانی ایجاد شود.

وی در ادامه درباره بزرگداشت شهدای شاخص استان، تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی در جلسات حضور مستمر و منظم داشته باشند و کارهایی که به آنها محول می شود را انجام دهند تا امسال برنامه‌هایی در شان شهدا برگزار و به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به لزوم راه اندازی مراکز فرهنگی در شهرستان‌ها بیان کرد: چند روز گذشته مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول افتتاح شد و در نظر داریم این مراکز را در شهرستان‌های دیگر به ویژه آنهایی که در دفاع مقدس نقش داشتند، راه اندازی کنیم. همچنین باغ موزه دفاع مقدس را هرچه سریعتر شروع کنیم.

علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نیز با تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و ابراز امیدواری از عملکرد کمیته‌های این ستاد اظهارکرد: با همکاری دبیرخانه ستاد، اقدامات نوینی در حال انجام است که مهمترین آن باغ موزه است. برنامه اجرای این طرح برنامه مدون و کاملی با استانداردهای روز است.

وی پیشنهاد کرد: با توجه به اهمیت راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس در این ماه جلسه ای با این موضوع برگزار شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: در حوزه دفاع مقدس تفاهم نامه‌هایی منعقد شده که نیاز به پیگیری جهت اجرایی شدن دارند. استاندار نگاه مثبتی به این ستاد دارد و در این راستا اجرای هر کاری برای ستاد را به معاونان تفویض کرده و در این زمینه دست معاونان استاندار برای پشتیبانی از ستاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس باز است.

حسین زاده تصریح کرد: اقدام مهم دیگری که در این ستاد توسط دانشگاه شهید چمران اهواز انجام شده پرداختن به مسائل دفاع مقدس به صورت علمی است. همچنین اقدامات کمیته بانوان در پرداختن به نقش بانوان در دفاع مقدس به ویژه در خوزستان که توسط مدیرکل امور بانوان استانداری در حال انجام است که جای تقدیر و تشکر دارد. در کمیته رسانه نیز کارهای ماندگاری انجام شده است.


captcha