خدا محوری و خوداتکایی از دستاوردهای عملیات آزادسازی خرمشهر است
کد خبر: 3600827
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰

خدا محوری و خوداتکایی از دستاوردهای عملیات آزادسازی خرمشهر است

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان خودباوری، خدا محوری، خود اتکایی و توجه به ظرفیت درونی کشور و جوانان را از دستاوردهای عملیات آزادسازی خرمشهر برشمرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، رسول جلایی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان، اظهار کرد: برنامه های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با شعار «من انقلابی ام» از روز سه شنبه دوم خرداد تا جمعه ۵ خرداد برگزار می شود.

وی از برگزاری بیش از 150 عنوان برنامه در این ایام خبر داد و افزود: در موضوع سالروز فتح خرمشهر دستاوردهای این حادثه منحصر به فرد و معجزه الهی باید مورد توجه قرار گیرد.

جلایی ادامه داد: روز اول گرامیداشت  سالروز فتح خرمشهر  دوم خرداد، به عنوان «روز سلحشوری، پایمردی، ایثارگری و مدافعین حرم» با محور فعالیت نمایش رشادت های رزمندگان عملیات بیت المقدس و شهدای مدافع حرم است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان گفت: روز دوم همزمان با سوم خرداد با عنوان «روز مقاومت، ایثار و پیروزی» با محور فعالیت تبیین دستاوردهای حاصل از حماسه سوم خرداد به عنوان الگویی در ایستادگی ملت قهرمان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، است.

وی با اشاره به اینکه روز سوم  همزمان با چهارم خرداد با عنوان «روز دزفول، روز مقاومت و پایداری» و محور فعالیت تجلیل و تبیین رشادت ها و پایمردی مردم قهرمان شهر دزفول است، ادامه داد: روز چهارم همزمان با پنجم خرداد با عنوان «ولایتمداری، وحدت و معنویت» نامگذاری شده و محور فعالیت تبیین ولایت و رهبری، وحدت ملی و معنویت در پیروزی عملیات بیت المقدس است.

جلایی، خودباوری، خدا محوری، خود اتکایی و توجه به ظرفیت درونی کشور و جوانان را از دستاوردهای این عملیات برشمرد و تصریح کرد: ابتکار و خلاقیت و پوشش دادن ضعف ها، دستاورد ارزشمند عملیات بیت المقدس است.

وی دستاورد دیگر در فتح خرمشهر را رساندن دشمن به نقطه ای دانست که دشمن با پیشنهاد مذاکره و آتش بست به ما روی بیاورد و ادامه داد: معمولا یکی از ترفندهای دشمنان این است که وقتی نتواند در میدان عمل فیزیکی با یک کشور انقلابی به اهدافشان برسند طبیعی است که به مذاکره روی بیاورند و با دادن امتیازاتی پیروزی نهایی را از آن کشور سلب کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان با تاکید بر اینکه این درس ها و دستاوردها باید تبیین و تشریح شود، گفت: ملت و مسئولان ما در ادوار بعد می توانند به این دستاوردها تاسی کنند و بعنوان الگویی برای موفقیت و پیروزی ها و گذر از شرایط سخت کشور استفاده کنند.

وی برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، سخنرانی و روشنگری های جهادگران، میثاق با شهیدان، تجلیل از پیشکسوتان، رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس و فعالیت های تبلیغی و فضاسازی را از ویژه برنامه های آزادسازی خرمشهر عنوان کرد.

جلایی اضافه کرد: به همین مناسبت جشن پیروزی و مقاومت در پیاده راه فرهنگی رشت، برگزاری محافل خاطره گویی، شعر خوانی و نقد کتاب و فیلم دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه ها، یادواره های شهدای بیت المقدس و شهدای شاخص فتح خرمشهر را برگزار می کنیم.

وی از رونمایی ۵ عنوان کتاب شهدا مدافع حرم، خبر داد و گفت: برگزاری برنامه آیه های ایثار ویژه زنان دفاع مقدس، برنامه های گفتگو محور با حضور پیشکسوتان رزمنده، نمایش خیابانی، برنامه های ورزشی، افتتاح چند یادمان شهدا و دو یادمان شهدای گمنام در استان، فعالیت در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با محوریت فتح خرمشهر و دفاع مقدس، جهت پیوند افکار عمومی با این مناسبت و افتتاح یکصد واحد مسکونی در راستای محرومیت زدایی از دیگر برنامه هایی است که در ۱۶ شهرستان استان گیلان انجام می شود.

 

 

captcha