وجود 50 نفر زندانی مهریه و نفقه در لرستان/لزوم فرهنگ‌سازی برای پایین آوردن مهریه‌ها
کد خبر: 3599084
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
آیت‌الله میرعمادی تاکیدکرد:

وجود 50 نفر زندانی مهریه و نفقه در لرستان/لزوم فرهنگ‌سازی برای پایین آوردن مهریه‌ها

گروه اجتماعی: نماینده ولی‏‌فقیه در لرستان وجود تعداد 50 نفر زندانی مهریه و نفقه را زیبنده مردم متدین و با غیرت استان ندانست و اظهارکرد: این فرهنگ بد زدن مهریه‌های سنگین و بدون پشتوانه ریشه‌كن نخواهد شد مگر با آموزش و اطلاع‌رسانی که می‎طلبد در این زمینه اقدامات لازم انجام بگیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد شنبه، 23 اردیبهشت‌ماه در نشست اعضای هیئت‌امنای ستاد دیه استان لرستان، اطلاع‌رسانی و آموزش را مهم‌ترین وظیفه ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد عنوان کرد.
وی گفت: علی‌رغم اقدامات بسیار شایسته ستاد دیه متاسفانه همواره شاهد حضور زندانیان جرائم غیرعمد در زندان‌ها هستیم .
میرعمادی عنوان کرد: عملكرد ستاد دیه به‌عنوان یک نهاد حمایتی خیلی خوب و پُرتحرك بوده و چه در جذب كمک‌های خیرین، چه پیگیری آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و دلسوزی و رفع مشكل آنها و چه اخذ گذشت از شكات بسیار مفید و سازنده بوده است.
نماینده ولی‏‌فقیه در لرستان تصریح کرد: حضور تعداد 368 نفر زندانی جرائم غیرعمد پشت میله‌های زندان كه اكثراً هم جوان است نشان می‌دهد كه باید راه‌حلی اساسی‌تر در پیش بگیریم .
نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهارکرد: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد وظیفه همه بوده و همه نهادها باید در این راستا قدم بردارند صدا و سیما در بحث اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی می‌تواند نقش بسیار مؤثری در كاهش و جلوگیری از ورود ناخواسته زندانیان به زندان‌ها داشته باشد.
امام جمعه خرم‌آباد افزود: ما باید مفهوم جرائم غیرعمد را بشكافیم علی‌الخصوص برای  افرادی‌كه كار تولیدی و اقتصادی انجام می‌دهند و با اوراق مالی سر و كار دارند این افراد باید آموزش كافی ببینند و با علم و اطلاع دقیق نسبت به صدور این اوراق اقدام نمایند .
وی همچنین وجود تعداد 50 نفر زندانی مهریه و نفقه را زیبنده مردم متدین و با غیرت استان ندانست و اظهارکرد: این فرهنگ بد زدن مهریه‌های سنگین و بدون پشتوانه ریشه‌كن نخواهد شد مگر با آموزش و اطلاع‌رسانی که می‎طلبد در این زمینه اقدامات لازم انجام بگیرد.
captcha