کردستان کمترین جمعیت را در جذب به گروه‌های تکفیری دارد
کد خبر: 3598351
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰

کردستان کمترین جمعیت را در جذب به گروه‌های تکفیری دارد

گروه سیاسی: مدیرکل اداره اطلاعات استان کردستان با اشاره به فعالیت گروه‌های تکفیری در کشورهای همسایه و اقدامات بر علیه کشور ما گفت: علیرغم تلاش های گروه‌های تکفیری و عناصر فعال آن‌ها کمترین جمعیت در جذب به این گروه‌ها را در استان کردستان داشتیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، مدیرکل اداره اطلاعات استان کردستان امروز،20 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که به مناسبت  هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مردم کردستان بدانند که در عرصه گمنامی بهترین فرزندان ایران اسلامی در حال خدمات شبانه روزی هستند.

وی با اشاره به اینکه در عرصه گمنامی امنیت و آرامش مردم مایه خوشحالی و شعف سربازان این عرصه است، افزود: زیرساخت همه حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، به ویژه عرصه روانی مرد که به مردم باز می‌گردد، را امنیت تشکیل می‌دهد.

وی با اعلام اینکه مردم باید امنیت را با تمام وجود لمس کرده و از لحاظ روانی احساس امنیت و آرامش کنند، بیان کرد: ما در استان کردستان به دنبال امنیت پایدار روانی هستند نه امنیتی که برای کارهای عمومی باید داشته باشیم.

مدیرکل اداره اطلاعات استان کردستان عنوان کرد: در همه حوزه‌ها نقش مردم به ویژه مردم استان کردستان در تأمین امنیت بسیار برجسته و ستودنی است. 

وی با اشاره به اینکه وظیفه جدی سیستم اطلاعات کشور تبعیت از ولایت و فرامین ایشان، تلاش در جهت ایجاد آرامش مردم در جامعه است، اعلام کرد: اگر حرکتی با خلوص نیت و نیت پاک انجام شود، باعث رضای خدا می‌شود، کسب رضایت مردم هدف نهایی تمام اقدامات سربازان گمنام امام زمان است چراکه رضایت مردم و تلاش برای مردم، رضای خدا را به دنبال دارد.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان ادامه داد: وظیفه اصلی ما در حوزه پیشگیری و نرم‌افزاری است که در سال 95 اکثر اقدامات ما در این دو حوزه بوده است و مهم‌ترین اقدام ما در حوزه نرم‌افزاری توجیه و آگاه‌سازی بوده است.

وی بیان کرد: با برگزاری جلسات توجیهی برای خانواده‌های دستگیرشده، همایش های توجیهی، نمایشگاه گروه‌های تکفیری، سخنرانی اساتید و علمای اهل سنت، چاپ 15 هزار جلد کتاب‌های آگاه‌سازی به ویژه در مورد گروه‌های تکفیری و ... کار توجیه و آگاه‌سازی مردم را انجام داده‌ایم.

مدیرکل اداره اطلاعات استان کردستان به فعالیت‌های این اداره در بخش سخت افزاری اشاره کرد و افزود: در حوزه سخت افزاری نیز اولویت ما با توجیه و آگاه‌سازی است.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های تکفیری در کشورهای همسایه و اقدامات بر علیه کشور ما عنوان کرد: علیرغم تلاش های گروه های تکفیری و عناصر فعال آن‌ها کمترین جمعیت در جذب به این گروه‌ها را در استان کردستان داشتیم.

مدیرکل اداره اطلاعات استان کردستان با اشاره به اینکه در بحث گروه‌های ضد انقلاب اولویت اول ما دعوت، توجیه و تذکر است که در صورت تکرار دستگیر شده‌اند، عنوان کرد: ضدانقلاب به دنبال آمدن به منطقه و ایجاد ناامنی است چراکه تحلیل درستی از جامعه ایران و مردم کردستان ندارند.

وی یادآور شد: سنددار کردن 60 درصد از اراضی ملی بدون سند، دستگیری جاعلان کارت‌های بانکی، شناسایی مالیاتی، مبارزه با زمین خواری و ... از اقدامات سیستم اطلاعات استان کردستان در حوزه اقتصادی بوده است.

captcha