شرکت در انتخابات مقدمه حفظ اسلام است
کد خبر: 3594924
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

شرکت در انتخابات مقدمه حفظ اسلام است

گروه سیاسی: جانشین سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با بیان اینکه عدم حضور در پای صندوق رأی توهین به خویشتن است، گفت: شرکت در انتخابات حفظ نظام اسلامی را درپی دارد، حفظ نظام اسلامی هم مقدمه حفظ اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، جانشین سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش امروز در همایش سیاسی فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در گیلان، اظهار کرد: از دیدگاه امام(ره) و مقام معظم رهبری و همه مراجع تقلید، حجت های شرعی، مراجع تقلید، ائمه جماعات و همه نمایندگان ولی فقیه در سراسر کشور شرکت در انتخابات واجب و ترک آن منکر است.
وی افزود: خداوند متعال حق تعیین سرنوشت را به خودمان واگذار کرده است، یعنی خدا سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر اینکه آن قوم خود سرنوشت شان را تغییر دهند. بر این اساس وقتی خداوند تعیین سرنوشت را به خودمان واگذار کرده پس بر ما واجب است تا اعمال حق و تکلیف کنیم.
حجت الاسلام محمدحسنی گفت: در قرآن کریم آیه ای داریم که به آیه «نفی سبیل» معروف است، خدا هرگز راه نفوذی برای کفار بر سرنوشت مسلمانان قرار نداده است لذا مسلمانان باید جلوی هرگونه نفوذ را سد کنند.
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه عدم حضور در پای صندوق رای توهین به خویشتن است، تصریح کرد: به حکم آیه نفی سبیل بر مسلمانان واجب است تا برای خود سرنوشت تعیین کنند و راه هرگونه نفوذ دشمن را بگیرند وگرنه دشمن آنگونه که می خواهد، تصمیم می گیرد و هیچگاه تصمیم دشمن همخوان با عزتمندی ما نیست، ملت اسلامی زمانی عزتمند هستند که برای خود تصمیم بگیرند لذا نباید زمینه نفوذ دیگران که خروجی آن ذلت ملت است را رقم بزنیم.
وی با بیا اینکه شرکت در انتخابات مقدمه حفظ اسلام است، ادامه داد: شرکت در انتخابات حفظ نظام اسلامی را درپی دارد، حفظ نظام اسلامی هم مقدمه حفظ اسلام است؛ اگر نظام را حفظ نکنیم اعتقادات، ثروت ملی و اقتدار ما را از بین می برند لذا حفظ نظام اسلامی واجب است.
حجت الاسلام محمدحسنی با اشاره به فرمایش امام(ره) مبنی بر اینکه «حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است»، بیان کرد: اگر نظام اسلامی باشد اخلاقی اسلامی، اعتقادات، اقتصاد اسلامی و... پابرجا خواهد بود، بر این اساس فلسفه شرکت در انتخابات باعث نگهداشتن اسلام در اجتماع و تاثیرگذاری آن در مسائل کلان اسلامی می شود.
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به شاخص های انتخاب اصلح، اضافه کرد: ملاک برای معرفی فرد اصلح، شخص نیست بلکه  وظیفه ما بیان شاخص است. طبق روایات قرآنی نخستین شاخص رئیس جمهور اصلح باید «صداقت و درستی» باشد، باید عملکردها و گفته هایش را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم چقدر درست بوده است.
وی «امین و امانتداری» را دیگر شاخص فرد اصلح عنوان کرد و افزود: فردی اصلح است که مغرور نشود و به اعتماد مردم خیانت نکند؛ همچنین «کاربلد بودن»، «توان جسمی و علمی بالا»، «تجربه مدیریتی و کاری موفق»، «مقتدر بودن در برابر دشمن»، «اسلام شناس بودن»، «طعمه فرض نکردن مسئولیت و ساده زیستی» از جمله ویژگی های مهمی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
حجت الاسلام محمدحسنی «ولایت پذیری» را مهم ترین شاخص رئیس جمهور اصلح دانست و تصریح کرد: یکی از مهم ترین شاخص ها در تراز جمهوری اسلامی ایران ولایت پذیر بودن است، جایگاه رهبر در نظام جمهوری اسلامی جایگاه پدر در خانواده است لذا رئیس جمهوری اصلح است که مطیع ولایت فقیه باشد.
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: انتخابات تاثیرگذار آن است که با مشارکت حداکثری مردم همراه باشد.
captcha