«عزیزی» عین‌القضات شعر انقلاب بود
کد خبر: 3582903
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
علیرضا قزوه در مراسم خاكسپاری احمد عزیزی؛

«عزیزی» عین‌القضات شعر انقلاب بود

گروه ادب: مسئول مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در مراسم خاكسپاری احمد عزیزی، شاعر بلندآوازه‌ آئینی و انقلابی کشورمان، گفت: معاندین انقلاب همواره تلاش دارند كه از چهره‌های ادبی و هنری در راه رسیدن به مقاصد خود استفاده كنند و امثال احمد عزیزی با حضور در كنار مردم و دفاع از ارزش‌ها، نقشه‌های آنان را باطل كرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، علیرضا قزوه در مراسم خاكسپاری مرحوم احمد عزیزی، این شاعر را عین‌القضات شعر انقلاب خواند و گفت: ایجاد سبک ویژه در شعر معاصر و پرداختن به مضامین خاص از ویژگی‌های شعر احمد عزیزی است.

وی با بیان این نكته كه احمد عزیزی به صورت ویژه مورد توجه مقام معظم رهبری بود اظهار کرد: تنها استاد عزیزی و معلم توانسته‌اند از ابتدای پیدایش حوزه شعر انقلاب تاكنون نوآوری‌هایی در فرم اشعار انقلابی ایجاد كنند.

مدیر مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری كشور، ولایت‌پذیری را از خصیصه‌های بازر این شاعر دانست و بیان كرد: معاندین انقلاب اسلامی همواره تلاش دارند كه از چهره‌های ادبی و هنری در راه رسیدن به مقاصد خود استفاده كنند و امثال احمد عزیزی و دیگر هنرمندان انقلابی همواره با حضور در كنار مردم و دفاع از ارزش‌ها، نقشه‌های آنان را باطل كرده‌اند.

احمد عزیزی از شاعران نامدار انقلاب پس از تحمل 9 سال رنج بیماری، بعدازظهر دوشنبه، 16 اسفند در كرمانشاه درگذشت و پیكر او پس از تشییع بر دستان مردم قدرشناس كرمانشاه در مقبرةالشعرای كرمانشاه به خاك سپرده شد.

captcha