کرسی نقد و بررسی «شریعت قرآنی در عرفان از منظر علامه معرفت» برگزار می‌شود
کد خبر: 3570144
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

کرسی نقد و بررسی «شریعت قرآنی در عرفان از منظر علامه معرفت» برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: کرسی نقد و بررسی «شریعت قرآنی در عرفان از منظر علامه معرفت» از سوی دبیرخانه همایش ملی بررسی آراء تفسیری این قرآن‌پژوه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حامد معرفت، معاون پژوهش موسسه تمهید در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: در راستای برپایی اولین همایش ملی بررسی آراء تفسیری علامه معرفت، چندین نشست علمی و پیش همایش تعریف شده است.
وی با بیان اینکه برخی از این کرسی‌های نقد و نشست‌های علمی برگزار شده و مابقی آنان نیز به تدریج برگزار خواهد شد اظهار کرد: از جمله پیش نشست‌های این همایش، پیش همایشی بود که چهارشنبه 13 بهمن ماه در دانشگاه علوم و معارف قرآن برگزار شد.
وی از برپایی کرسی نقد و بررسی شریعت قرآنی در عرفان از منظر علامه معرفت به عنوان یکی دیگر از این پیش‌نشست‌ها خبر داد و افزود: در این کرسی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی اسدی‌نسب به عنوان ارایه‌دهنده و حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر بابایی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان ناقد به ایراد مطالب خود خواهند پرداخت.
معرفت با بیان اینکه این کرسی با همکاری انجمن قرآن‌پژوهی حوزه برگزار خواهد شد تصریح کرد: همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین صالح قنادی، به عنوان دبیر علمی در این نشست حضور دارد.
به گفته معرفت، این کرسی روز چهارشنبه 20 بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مرکز تخصصی تفسیر حوزه علمیه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار می‌شود.  
معرفت گفت: هفته گذشته نیز کرسی اعجاز تشریعی با تکیه بر آراء علامه معرفت در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شده بود.
یادآور می‌شود اولین همایش بررسی آراء تفسیری علامه معرفت، سال 96 با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه و برخی مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد.
captcha