تأمین و توسعه نظم و امنیت جامعه با حرکت در مسیر قرآن
کد خبر: 3558823
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
منتظرالمهدی بیان‌کرد:

تأمین و توسعه نظم و امنیت جامعه با حرکت در مسیر قرآن

گروه جامعه: معاون فرهنگی و اجتماعی ناجا با تاکید بر اینکه تمرکز بر قرآن و آموزه‌های آن نتایج بسیار مثبتی را در حوزه اجتماعی و فرهنگی خواهدداشت، گفت: یکی از مهمترین مأموریت‌های ما در تأمین و توسعه نظم و امنیت جامعه، عمل به فرمایشات، دستورات و حرکت در مسیر قرآن است.

سعید منتظرالمهدی، معاون فرهنگی و اجتماعی ناجا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به این سوال که ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در نیروی انتظامی برای کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی به چه میزان است؟ اظهار کرد: تاثیرپذیری از قرآن و فرهنگ دینی، زندگی فردی و اجتماعی را متحول می‌کند و جامعه را به سمت عاقبت به خیری حرکت می‌دهد.

وی یکی از مهم‌ترین وظایف نیروی انتظامی در برابر قرآن را تاثیرپذیری از این کتاب آسمانی دانست و افزود: آنچه که قرآن برای بشر به ارمغان آورده، هدایت، موفقیت و سعادت در دنیا و آخرت است، لذا از مهمترین مأموریت‌های ما در تأمین و توسعه نظم و امنیت جامعه، عمل به فرمایشات، دستورات قرآن و حرکت در مسیر قرآن است.

سخنگوی ناجا با اشاره به جایگاه قرآن در آموزش و ارائه سبک زندگی بشر، گفت: فرهنگ قرآنی، سبک زندگی اسلامی را به بشر ارائه می‌کند که در این مسیر ما باید متأثر از قرآن و عامل به آن باشیم تا بتوانیم محیط زندگی و جامعه‌ خود را امنیت بخشیده و در مسیر الهی قرار دهیم.

منتظرالمهدی با تاکید بر اینکه پرداختن به فرهنگ قرآنی با توجه به آموزه‌های دینی جزو برنامه‌های نیروی انتظامی است، گفت: در این راستا با برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده فعالیت‌های مستمر و چشمگیری در نیروی انتظامی درحال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه همراهی با قرآن کریم و آموزه‌های آن اثرات مثبتی را در پی دارد، گفت: آموزه‌های قرآن کریم و فرهنگ دینی ما تماما بر محور انسا‌ن‌سازی بنا شده است و اگر در حوزه اجتماعی و فرهنگی بر قرآن و آموزه‌های آن تمرکز کنیم در زندگی خانوادگی، کار و اجتماعی خود قطعا به نتایج بسیار مثبتی خواهیم رسید.
captcha