پناه‌بردن به خدا تنها راه رهایی از نگرانی‌های زندگی است
کد خبر: 3555472
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
آیت‌الله هادوی‌تهرانی:

پناه‌بردن به خدا تنها راه رهایی از نگرانی‌های زندگی است

گروه حوزه‌های علمیه: معنای رب این است که هر لحظه در جزء جزء زندگی ما حضور دارد و اوست که هدایت عام همه چیز را برعهده دارد و اگر ما به این مسئله متوجه بشویم از نگرانی‌های فراوان دنیای امروز رها خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله مهدی هادوی‌تهرانی امروز 30 آذرماه در ادامه تفسیر سوره مبارکه مومنون با بیان اینکه در آیات 51 به بعد به نحوی به نفی تفکرات افراطی مسیحی پرداخته است گفت: برخی فرقه‌های مسیحی وجود دارند که خود را شکنجه می‌دهند و آن را عملی برای تهذیب نفس تلقی می‌کنند البته در میان برخی فرق انحرافی مسلمین نیز این مسایل وجود دارد.
وی افزود: برخی افراد افراطی هستند که وقتی مرتکب گناه شدند خود را با شلاق می‌زنند که معلوم نیست مبنای اسلامی داشته باشد و بنده معتقدم با مفاهیم اسلامی سازگار نیست.
این استاد حوزه عنوان کرد: در مسیحیت دو نوع روحانی وجود دارد که به یک دسته از از آن راهب گفته می‌شد که اهل سیر و سلوک هستند و خودشان را خیلی زجر می‌دهند.
هادوی‌تهرانی در ادامه با اشاره به اینکه بشر همه امت واحده هستند عنوان کرد: علامه طباطبایی معتقد است که مراد از امت واحده اشاره به همه جمعیت بشر و انسان است یعنی همه بشر یک امت هستند و خداوند نیز خدا و رب این امت است.
وی همچنین در ادامه تفسیر سوره مبارکه انبیاء با اشاره به رحمت رحمانیه الهی بیان کرد: نقمت‌ها هم مانند نعمات خودش نوعی رحمت است و در دایره رحمت رحمانیه الهی قرار می‌گیرد.
این استاد حوزه با بیان اینکه خدا، رب است تصریح کرد: معنای رب این است که هر لحظه در جزء جزء زندگی ما حضور دارد و اوست که هدایت عام همه چیز را برعهده دارد و اگر ما به این مسئله متوجه بشویم از نگرانی‌های فراوان دنیای امروز رها خواهیم شد زیرا وقتی معتقد باشیم که خداوند عالم و رب و حکیمی دست ما را گرفته در این صورت به چاه ظلمت نخواهیم افتاد.
وی با اشاره به برخی سخنان که از سوی برخی طلاب مبنی بر تضمینی برای درس خواندن و نتیجه گرفتن مطرح می‌کنند بیان کرد: انسان از یک لحظه آینده خود خبر ندارد پس چگونه می‌تواند چنین تضمینی بدهد بنابراین اگر کسی می‌خواهد نتیجه‌ای از کار ش بگیرد لاجرم این است که با خداوند معامله خالصانه داشته باشد.
captcha